plakát cikkhez.jpgA rádió sistergett és sercegett a kunyhóban felállított asztalon. Igen rossz volt a vétel, ezért Szergej már mindenkit kizavart onnan. Hiába, Moszkva nagyon messze volt és az 5. számú Telefon-  és Rádiógyár termékei sem képviselték a csúcstechnológiát. Azért erősen fülelve meg lehetett érteni az üzenetet. Szerencsére a faház egy kis ligetben állt, talán egy uradalom vadászháza volt. Ki  tudja?! Csak a madarak csiripeltek odakint, de ez nem zavarta. Miután többször meghallgatta az adást, amit az előre megállapodott időben ismételve sugároztak, papírra vetette, majd még utoljára elolvasta. Mosoly szaladt az arcára és arra gondolt: „Igen”

-Natasa egy hét múlva érkezik. –Ez állt az apró papírdarabon, semmi több. Stelle hadnagy összeráncolta a szemöldökét és újra elolvasta.

-Biztos hogy csak ennyi? –kérdezte.  A rádiókezelő bólintott.

-Ki lehet az a Natasa?- mondta csak úgy magának. –Valószínűleg egy fontos személy. Talán egy kém vagy egy fontos belügyi tiszt. Mindenesetre meg kell akadályoznunk, hogy csatlakozzon hozzájuk. Ha Moszkvából jön akkor csak hajóval érkezhet.

A rádiós pislogott.

-Ha hajóval jön, akkor bizonyára utánpótlást is hoz. Akkor pedig kikötőre lesz szükségük. Hol van még szabad kikötő a közelben?

A rádiós pislogott és nyelt is egyet. „Franc se tudja. Földrajz órán sosem figyeltem.” Így csak pislogott.

-Hát persze. Grimsby! Megfelelő kikötő, közel is van. Az kell nekik. – összegyűrte a papírlapot, amire az imént lehallgatott üzenetet írták.

-Fritz! –kiáltotta. Készüljetek, indulunk. Irány Grimsby!  „Előbb kell odaérnünk”

Remélem elkezdődött valami. Mindig is szerettem valamilyen történetet keríteni a csaták mögé, ha végre asztalhoz jutottam. Legyen az 40K, történelmi hadijáték vagy Infinity. Számomra így teljesebb élményt nyújt a játék. És ha már történetet kerítek, akarva-akaratlanul is megindul a fantáziám, hogyan lehetne a történeteket összekötni. Játszottunk már több rendszerben is mini kampányokat, ahol a különböző „epizódok” ,a csaták, többé-kevésbé kötődtek egymáshoz. A Very British Civil War világát már eleve úgy kezdtem el, hogy a csaták lánca egy jópofa történetet alkosson. Mint arról már korábban szó volt, ehhez a világhoz nem tartozik szabály csak egy háttér. A rendszert mi választjuk hozzá. 76. posztunkban ahol egy Flying Lead tesztjátékot próbáltunk, már lefektettük az alapokat.

Innen továbbgondolva kerekítettem egy kis térséget a polgárháború szaggatta Britanniába. A helyszín Grimsby, egy kikötőváros Anglia keleti partvidékén, Lincolnshire megyében. Elképzelésem szerint a város még nem állt egyik oldalra sem, de a helyi halászok, tengerészek, dokkmunkások erős táptalajt jelentenek a kommunista mozgalom számára, míg a farmerek és városi polgárok inkább jobboldali belítottságúak és királypártiak. A város stratégiai fontossága megkérdőjelezhetetlen, kisebb teherhajók befogadására alkalmas kikötőjével és halászflottájával, különösen miután Natasa útrakelt. Hogy ki ő? Azt még nem árulom el. Terveim szerint egy játék láncolaton keresztül derül majd ki egy interaktív regény keretében, ahol a fejezetek egy-egy csata lesznek.

Az első fejezetben (76. poszt) a két szembenálló fél, a Hannoveri légió önkéntesei és a helyi Fasiszta Unió emberei találkoztak Trockij vörös gárdistáiva és tengerészek egy csoportjával. Ez egy bevezetésnek megfelelt, megtörtént az ütésváltás, ahonnan a fasiszták visszavonultak. Ám miután lehallgatták Trockijék egyik fontos üzenetét nem maradhatnak tétlenül. Meg kell akadályozni, hogy a kommunisták megerősödjenek és elfoglalják Grimsby-t.

Így hát a következő csatánk alkalmával, melyet a Mud&Blood rendszer szerint játszottunk Ambasával és Emeralddal, a két félnek a városon kívülről indulva el kellett foglalnia egy fontos útkereszteződést és be kellett hatolnia a városba. Az útkereszteződés volt a fontosabb célpont, mivel annak birtoklásával lehetett ellenőrizni a városba vezető utakat és biztosítani az utánpótlást. A két fél az asztal hosszabbik oldalán állt fel. A kommunisták valamivel közelebb a városhoz mint a fasiszták, ám utóbbiak rendelkeztek egy teherautóval amivel gyorsabban közlekedhettek az utakon. 

unnamed (1).jpgAz asztal

A Hannoveri légió ugyan létszámbeli hátrányban volt, de rendelkeztek egy nehézgéppuskával illetve jobb képzettségükre is támaszkodhattak. Ezt a játékban magasabb status-ú tisztekkel jelenítettük meg. A kártyákhoz hozzáadtunk három véletlenszerűen kiválasztott kártyát, melyek különféle hatással bírtak a játékra vagy a csapatokra. Ezeket én találtam ki és a következőek voltak:

  1.       Egy köteg akt fotó. Figyeljétek srácok azokat az ütközőket!

 A következőnek aktivált gyalogos osztag talált egy csomag pucér nőket ábrázoló képeslapot. Amíg a srácok a képekkel vannak elfoglalva nehezen koncentrálnak másra. D3 körre a mozgásuk feleződik.

  1.       Istenverte angol köd. Az orromig sem látok.

 A ködös Albion, ahogy mondják. Köd ereszkedik a tájra. Ezért 3 körig felderítés dobásra +1-et kell adni kívánt értékhez valamint a lecsökkent látótávolság miatt a fegyverek hatásossága a felére csökken. (pl. puska közeli: 0-9”, effektív 9-18”, hosszú 18” felett) Kijátszás után a kártyát vissza kell tenni a pakliba. Ha újra kihúzzák, a 3 kör számolása elölről kezdődik.

  1.       „Baj van a részeg tengerésszel…”

 Egy tengerész osztag (ha több van, akkor a következőnek aktivált, ha csak egy van a seregedben,akkor a kártya azonnal aktiválódik) csapra vert egy hordó rumot. Jól felöntöttek a garatra. Dobj D6-al.

1-3: Az osztag tagjai a nagy italozás közben összeszólalkoznak és verekedés tör ki. Vegyél le egy figurát, akit kiütöttek. Az osztag már mást nem tehet a körben

4-5: Jól kimelegedtek az embereid a mulatozásban. D6 sokkpontot kapnak.

6: Az italozás a tetőfokára hág. Előkerülnek az ellenfelek. A legközelebbi egységre, legyen barát vagy ellenség, rálőnek.

unnamed (2).jpgA város

A sors úgy hozta, hogy a játék alatt gyakorlatilag végig köd volt, ugyanaz a tengerész osztag végig tök részegen kóválygott a pályán és még a sajátjaikra is rálőttek. (veszélyes dolog részegek kezébe fegyvert adni) és az egyik német osztagnak annyira tetszettek a pucér nők, hogy le sem tudták tenni a fotókat. Utóbb ezen kártyák hatását átbeszéltük és úgy láttuk, hogy némiképp módosítani/csökkenteni kell a hatásukat. Pl.: A ledér nős kártyát csak egyszer lehessen kihúzni vagy minimum 2-3 körnek el kelljen telni, mire újra aktiválható lesz.

Mindenesetre mókás volt.

A csata során mindkét fél erőik egy részével megindult a város felé, míg erőik másik felével a kereszteződés felé vették az irányt. A fasiszta civilek érték előbb az elágazást, ahol egy romos ház mögött helyezkedtek el. Eközben a géppuska a teherautóval előrébb robogott majd lepakolták. Sajnos nem sikerült megfelelően elhelyezni így a civileket nem támogathatta, de a város felé törő tengerészeket sikeresen lőtte. Ez elég volt ahhoz, hogy a hannoveri gyalogság, habár folyton megálltak nőket bámulni, de mégis előbb ért be a városba. Itt némi utcai harc után elűzték az őket követő tengerészeket, tehát az egyik feladatot teljesítették. A másik, a fontosabb viszont a helyi farmerekből álló csapatra maradt. Ők egy kicsit későn jöttek rá, hogy ha biztosítják az út mellett álló romos házat, akkor az lehet a győzelem kulcsa. Velük szemben egy elszánt, munkásokból álló vörös brigád állt, személyesen Trockij és gárdistái vezetésével. Először egy kerítés mögött vettek fel pozíciókat, ahonnan sikeres tűzharcot vívtak a farmerekkel. Miután látták, hogy az ellenség meginog, rohamra indultak. Betörtek az épületbe és itt kézitusában megfutamították a közben eszmélő fasiszta szimpatizánsokat. A helyzet tehát úgy hozta, hogy egy német intervenciós csapat bejutott a városba, de az odavezető utat elvágták, így ők bennrekedtek. Így az elért sikernek sem volt értelme, de visszavonulni szinte lehetetlennek tűnt.

unnamed (4).jpgFasiszták...

unnamed (3).jpg...és velük szemben Trockij és brigádja.

20140212_183313.jpgKözelharc az épületben

A következő csatát melyben ezek a harcosok egy helyi segítségével megpróbáltak visszajutni övéikhez, újra a Flying Lead rendszer szerint játszottuk. Íme, egy történetben milyen jól megfér több szabály is. A németeknek sikerült kivágniuk magukat, teljes sikerrel jártak, az útjukat elvágó osztagot megsemmisítették így veszteség nélkül átjutottak. 

unnamed (7).jpgA második csata asztala.

Mi következik ezután? A történet folytatódik. Natasa úton van, nemsokára megérkezik, akármi legyen is. Az út nyitva áll a vörösök előtt. Ám ne higgyük, hogy az ellenség tétlenül fogja szemlélni, amíg bevárják a hajót. Már gyűjtik az erejüket az újabb csapásra. 

unnamed (6).jpgElőreszivárgó németek.

unnamed (5).jpgTűzharc

Remélem a jövőben tudjuk folytatni ezt a kis „regényt” és játékostársaim is örömüket fogják lelni benne. Ezt a cikket csak kezdetnek szántam, szeretnék majd a későbbiekben is beszámolni egy-egy újabb játék után az események alakulásáról. Bízom benne, hogy majd mások is kedvet kapnak ehhez a világhoz és terjed majd egy kicsit.

Petyo

Szerző: HPetyo  2014.10.21. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: második világháború 28mm wargame Nagy-Britannia Very British Civil War

A bejegyzés trackback címe:

http://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr726746261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.