blog267-01.JPGNos én csak néhány éve tudtam meg, hogy az Egri Csillagok ostromjeleneteinek egy része tőlem nem is olyan messze, a Pilisben található díszletvárban forgatták. A hely közelsége miatt elhatároztam, hogy meglátogatom, de erre egészen idáig várnom kellett. Eredetileg tömegközlekedéssel akartam megközelíteni a helyet, de aztán egy kedves rokonommal beszélve kiderült, hogy Ő is pont oda készül. Szó, szót követett és engedve kényelem-szeretetemnek rábíztam a túra megszervezését…

Az én elképzeléseimben csak egy egyszerű várlátogatás, és esetleg egy piknik szerepelt, de hát ember tervez, de Isten/nő végez. Ugyan a vár Pilisborosjenő központjából, egy viszonylag kellemes sétával megközelíthető. Két útvonal is a rendelkezésünkre áll, az egyik a jellegzetes, és igen látványos Teve-szikla alatt, a másik felette vezet el.

Azonban, mi nem erről közelítettük meg a várat, hanem először megmásztuk a Kevély-hegy mindhárom csúcsát, és onnan ereszkedtünk alá, és végül a várat hátulról közelítettük meg. Így a faluból lévő kellemes fél órás séta helyett egy jó négy órás hegyre fel, hegyről le túra után. A lábamban vagy 10 kilométerrel láttam csak meg a kinézet célpontomat.  A kellemes idő rajtunk kívül sok túrázót csalt erre a „történelmi” helyszínre. Kinek, a túrájának kezdőpontja, kinek a – mint nekünk – végpontja volt.

A vár idestova ötven éve épült, és tíz éve újították fel. Ugyan sok blogban és leírásban igen rossz állapotokat írtak le, de én ezt nem tapasztaltam. Persze a természet visszaveszi azt ami az övé, de ez így van rendjén, de én jobb állapotokat találtam, mint amire az előzetes leírásokban számítottam. Amit hiányosságként róhatok fel az, az útba igazító táblák hiánya, illetve egy ilyen kedvelt turista célpontban, azért lehetne egy-két pad, ahol a megfáradt vándor elmajszolhatja a magával hozott elemózsiáját. Sajnos erre csak a köveken, vagy a fűben ülve van lehetőség. Miután mi is így tettünk, és megettük a magunkkal hozott szendvicseket, felkerekedtünk és elindultunk vissza faluba. A két említett útvonal közül mi a felsőt, a rövidebbet választottuk, így csak felülről láttuk a Teve-sziklát, de kárpótolt minket, hogy egy Levendula mező mellett értük el a falut.

Akit jobban érdekel a vár története, az a következő két hivatkozásban tud utánaolvasni:

Wikipedia

Egy nap a városban.blog.hu

Egy videó a vár építéséről és egy másik a csata újrajátszásáról:

Én alapvetően jól éreztem magam, és mindenkinek csak ajánlani tudom, aki egy Budapesthez közeli kellemes sétára, vagy egy kisebb-nagyobb túrára vágyik.

Jó kirándulást!

Ambasa

Szerző: ambasa  2018.05.01. 00:00 1 komment

Címkék: múzeum Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2018.05.01. 06:05:19

Nagyon ügyesen van elhelyezve, mert a messzebbről jóval nagyobbnak látszik. Közelről emiatt csalódás, mert csak a kapu van rendes méretben megépítve a falak négy méteresek sincsenek. Persze mégsem építhették fel eredeti méretben! :) Azért így kicsiben is érdemes meglátogatni.