blog09-2.jpgElőször is üdvözlet mindenkinek! Gyorsan egy pár szóban magamról. 2006 környékén ismerkedtem meg a terepasztalos stratégiai játékokkal. Warhammer 40000-rel kezdtem, mert akkor már régóta nagy rajongója voltam a világnak. Néhány évig csak ez jelentette számomra a wargame-et, bár kacsintgattam a Fantasy felé is, de sereget sohasem kezdtem gyűjteni. Habár gyerekkorom óta érdekel a hadtörténelem és a haditechnika, érdekes módon a történelmi wargame-ek nem vonzottak kezdetben. Sőt.
Aztán amikor abbahagytam a Warhammer 40K-t, akkor sem ilyen irányba indultam tovább, hanem egy skirmish sci-fi felé. 

blog09-1.jpg

 

 

 

 

 

Ez volt az Infinity. Megfogtak a szép és jó minőségű fém figurák (imádom a fém figurákat), és ráadásul elérhető áron is voltak. Bele is kezdtem, de sajnos rövidesen játékostárs hiányában félretettem ezt is. Nem hagytam abba, bármikor szívesen játszok megint, ha lesz kivel. Közben beszereztem egy nagy adag 1. Világháborús késői német gyalogost és ágyút a renegade Miniatures-től, hogy majd Warhammer 40K birodalmi gárdista sereget konvertálok belőlük. Ez volt a GW játékának utolsó rúgásai nálam. Ebből nem lett semmi, de a figurák megmaradtak. Miután az Infinity is kifulladt, jöttek a történelmi terepasztalos játékok. 

Egészen pontosan a 2. világháború. Ambasával sokat beszélgettünk akkoriban erről, de nem nagyon játszottunk. Közben Revell és Ceasar angol gyalogosokból, Italeri és Armourfast páncélosokból felállítottam brit/kanadai seregemet. Végre Ambasával játszottunk is. Írtam egy szabályrendszert – Vér és Acél címen - és azt tesztelgettük. Beszereztem német és orosz figurákat és járműveket is. Időközben kapcsolatba kerültünk a Deep Strike klubosokkal. Ghulk mutatott egy 1. világháborús rendszert, a Mud and Blood-ot, ami nagyon megtetszett. Be is szereztem a Zvezda korai német gyalogságát, hogy legyen ellenfele az ő oroszainak. Őket kiegészítettem a HAT vadászaival és a Strelets ulánusaival. Ez lett a német 1. gyaloghadosztály 41. gyalogezredének harccsoportja.
Itt tartok most. Csak nagyvonalakban, mert így is hosszabb lett ez a rész, mint terveztem.

blog09-5.jpg

Egy nagyon angol polgárháború

blog09-3.jpg

Kb. egy éve Ambasa hívta fel a figyelmem a Very British Civil Warra. Elsőre megtetszett nekem is, és elhatároztuk, hogy belevágunk. Igen ám, de ez csak egy háttér, rendszerünk nem volt hozzá. Töprengtünk és végül a Mud and Blood mellett döntöttünk. Szerintem házilag kicsit feljavítva/kiegészítve mókás játékot lehet belőle csinálni. Véleményem szerint a VBCW nem egy vérkomoly dolog. Én egy jópofa valamit látok benne és e szerint szeretném kiigazítani a M & B rendszerét.
Ambasával elkezdtünk figurákat vásárolni. Elsősorban civil ruhások kellettek, hogy a felfegyverkezett polgárokat asztalra tudjuk rakni. Nekem most jöttek kapóra a korábban vásárolt Renegade-es németek. Belőlük lesznek a Hannoveri Légió csapatai, akik a Brit Fasiszta Unio támogatására érkeztek Németországból. Hoztak nehézfegyvereket is, így igen változatos csapatot össze lehet majd rakni belőlük. Mivel a civil ruhások bármelyik frakció oldalán játszhatnak, vettem néhány vörös tengerészt és egy Trockijista bandát. Ezekkel már kommunistákat is fel tudok pakolni. Róluk később írok majd.
Terveim között szerepel valamilyen vallási indittatású karakter beszerzése is, és akkor az Anglikán Ligát is prezentálhatom.
Nos röviden ennyi, figurák vannak, festeni kell meg játszani!

Petyo

Szerző: ambasa  2012.06.16. 07:59 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr64590763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása