blog222-01.JPGHa december első hétvégéje, akkor immár régóta Games Day. Gondolom, nem kell különösebben bemutatnom a blog olvasóinak hazánk legnagyobb hadijátékos rendezvényét. Sajnos, munkám miatt, az utóbbi két találkozón nem lehettem ott, de végre három év után ismét úgy alakult, hogy ellátogathattam Újpestre. Fogadjátok szeretettel szigorúan szubjektív élménybeszámolómat.

 

 

 

 

 

 

Amikor utoljára voltam, ha jól emlékszem, még az egyesület szervezte a rendezvényt ifjú erők bevonásával. Azóta az egész átkerült a Hammer Time Cafe zászlaja alá (ha esetleg ez így nem pontos, kérem javítsatok), így kíváncsi voltam, hogy mi változott. Lélekben már hetek óta készültem a hétvégére és nagy izgalommal ültem kocsiba vasárnap reggel. Úgy terveztem, hogy már nyitásra ott leszek és sikerült is pár perccel korábban odaérnem. Az első új dolog mindjárt a bejáratnál fogadott, a belépő. Pontosabban az ára. Nem mondom, hogy drága, mindamellett szívesen támogatom a rendezvényt ha ezen múlik a jövője (na meg gondolom a HTC sem puszira csinálja az egészet), a lélektani határ alatt volt, csak meglepődtem a változás mértékén.

blog222-02.JPG

Bent már javában folyt a készülődés, nem volt még minden asztal teljes. Jánosékkal mindjárt kezdésre egy 4 fős társasozást beszéltünk meg a The Great War játékkal (részletek a hadijátékos blogon), így őket kerestem meg először. Miután befutottak a játékostársak egyből neki is kezdtünk. Helyszín a nyugati front, a brit tankok első bevetése. Én a német védőket kommandíroztam, nem sok sikerrel. Habár 1-2 órásra terveztük a játékot, de elhúzódott délig, így elvitte a nap tetemes részét. Persze nem bánom, jó volt a játék, jól szórakoztunk. Miután a britek jól elpáholtak minket úgy döntöttem, hogy egy gyors ebédet és kávét iktatok be a büfében. Utána jöhetett a nézelődés.

blog222-06.JPG

Az egyik kedvenc részem a Games Day-eken a börze. Örömmel tapasztaltam, hogy ezen a téren igen nagy fejlődés mutatkozott. Mint írtam, nem voltam az előző kettőn, így ahhoz most nem tudok viszonyítani, de eddig most volt a legtöbb árus. Ja, azt elfelejtettem, hogy amíg vártunk az ellenfelekre a társashoz, én már vetettem egy futó pillantást a kínálatra és vettem is egy régi kaland-játék-kockázat könyvek mintájára íródott "lapozgatós regényt", mely az 1956-os forradalom idején játszódik. Ám itt volt az ideje tüzetesebben is szemügyre venni a portékát. A pénztárcám ekkor halk nyüszítésbe kezdett a zsebemben, mivel ő is tudta, hogy nálam már szinte hagyomány valami vásárfiával hazatérni innen. Habár voltak konkrét céljaim vásárlás terén, mert festékeket kellett vennem, de a lehetőségét fenntartottam, hogy belefutok valami "jó vételbe". Lett is volna kiszemelt, de végül a szükség győzedelmeskedett és festékek mellett tettem le a garast, mert mindkettőre nem lett volna keret. Így egy készletet vásároltam a 28mm-es, 2. világháborús amerikai gyalogsághoz,szerintem igen jutányos áron és néhányat külön-külön is. Sajnos az utóbbi időben igencsak felmentek a festékek árai- vagy csak én vagyok lemaradva- így bíztam benne, hogy lesznek akciók, és reményem nem volt hiábavaló. A börze után a boltok standjait vettem górcső alá. Örömmel tapasztaltam, hogy itt is pozitív változás állt be, legutóbb ugyanis szegényes volt a megjelentek száma. A kínálatra nem lehetett panasz, leárazások is voltak. A Gépház standjánál még egy kis oktatást/útmutatót is kaptam festésről, festékekről. Számomra mindig külön öröm, ha figyelmes kiszolgálást kapok. (nem csak itt, bármilyen boltban. Megjegyzem, eddig egy wargame boltban sem volt rossz tapasztalatom a kiszolgálás terén, sőt akkor is szívesen beszélgettek velem vagy válaszoltak a kérdéseimre, ha csak nézelődtem)

blog222-03.JPG

Természetesen nem maradhattak el a bemutatózó asztalok. Hallomásból tudom, hogy az elmúlt év(ek)ben volt olyan asztal, ahol sajnos festetlen figurák kerültek fel, de idén én ilyet nem tapasztaltam. (vagy csak figyelmetlen voltam? remélem nem) Még a társasjátékoknál is ki voltak festve a figurák, pedig ha ott nincsenek, igazán senki sem szólhat semmit. Úgy tűnt mindenki kitett magáért. Idén talán kevesebb volt a grandiózus terepasztal, de azért akadt jópár szép munka. Kedvenceim a római kori kocsiverseny és a SAGA-sok asztala volt. Állítólag utóbbi már tavaly is kint volt, de egyrészt egy csecsemőnek minden új, másrészről meg ha egyszerűen szép az asztal nyugodtan kilehet állítani többször is. Apropó, idén volt asztal szépségverseny? 

blog222-05.JPG

blog222-04.JPG

A játékok közül a TGW-n felül szerettem volna kipróbálni a Malifaux-t, de sajnos nem fértem oda az asztalhoz, egész nap pörgött a játék és nem akartam odatolakodni, így ez most kimaradt. Helyette egy jót beszélgettem az Alien versus Predator társasjátéknál és a SAGA asztalnál. Előbbinél a kedves fiatalember egy részletes elbeszélést tartott a játékról és annyira megtetszett, hogy azóta rendeltem is egy dobozzal belőle. Rendkívül hangulatos, saját készítésű elemekkel felturbózott pályát mutattak be. Már alig várom, hogy megérkezzem az enyém. Utóbbinál csak úgy általánosságban beszélgettünk egy kicsit és nem győztem dicsérni a munkájukat. Ha lehet ez még hangulatosabbra sikerült, mint az AvP, nagyon tetszett, és a figurák is nagyon szépek voltak.

blog222-21.JPG

blog222-09.JPG

blog222-10.JPG

Nem tudom minden bemutatott játékot felsorolni, de mindenképpen szeretném még megemlíteni a WAB-os csatát. Itt nem a terepasztal volt kiemelkedő, hanem a seregek. Gyönyörű, Mátyás korabeli armadák csaptak össze valahol németföldön. A festés nem nélkülözte a szabadkézi ábrákat sem, ami jól elkészítve mindig nagyot dob az összképen. Az újkor előtti színes seregek mindig jól mutatnak, nem volt ez másként most sem.

blog222-20.JPG

blog222-07.JPG

blog222-08.JPG

blog222-12.JPG

blog222-13.JPG

blog222-14.JPG

blog222-15.JPG

blog222-17.JPG

blog222-18.JPG

blog222-16.JPG

A nap utolsó perceit itt töltöttem nézelődéssel, majd nehéz szívvel útra keltem. Sajnos az idő mindig robog, ha az ember jól érzi magát. Most megint várhatok egy évet...

Véleményem szerint az anno megkezdett út jó, biztos alapokat sikerült lerakni, és a stafétát átvevő szervezők is jó irányba haladnak, csak a belépő árával ne szálljanak el. Akkor nem lesz gond. Nem tudom, hogy a látogatók számai milyen tendenciát mutat, de úgy tűnt idén is szép számmal voltak, vendégben nem volt hiány. Vajon bemutatózók és látogatók meg tudnának tölteni egy nagyobb termet is?

blog222-19.JPG

Petyo 

 

Szerző: HPetyo  2016.12.13. 00:00 4 komment

Címkék: rendezvény wargame Games Day

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr1712040629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PMGabi 2016.12.21. 20:28:10

Üdv!

Nem tartozik szorosan a bejegyzéshez, csak annyiban, amit jeleznék, h. szoktál figurákat beszerezni, ha jól tudom 1:72méretben is.
Láttam az Ázsiában, a Galaxyjáték, akciós boltjában Western-témájú (Geronimo, Buffalo Bill, Custer) készleteket röhejes, 500Ft-os áron leértékelve.
Ha a téma esetleg nem is, de az ár és a felhasználhatósága szerintem elgondolkodtató...
Remélem nem gond h. szóltam és hasznos volt a kommentem. ;)

HPetyo 2016.12.26. 13:40:39

@PMGabi: Szia!
Már hogy lenne gond. Egy komment sosem lehet gond, (kivéve ha céltalan fikázás) és mindig hasznos.
Köszönöm, hogy szóltál, de nem tervezek 1:72-es vásárlást a jövőben. A 28mm-re fókuszálok mostanában.
Azért kösz!
Petyo

zirrian 2017.01.15. 19:07:21

@PMGabi: Szia! Engem viszont lehet, hogy érdekelne :) Jársz még arra mostanság? Mivel az ország másik végén lakok, sajnos nem tudok bemenni értük :)

PMGabi 2017.01.15. 20:48:32

Szia!
Nem vagyok egy nepper-jellem, de a jó úttörő ott tesz keresztbe, ahol tud. :)
Hogy ne itt offoljunk szét semmit:
pmgabi@freemail.hu
süti beállítások módosítása