blog307-01.jpgSajnos már elég régen írtam a blogon a játékkal kapcsolatos cikket, de ami késik, nem múlik. Miközben megkezdtem a felkészülést a VII. Historikum - Székesfehérvár rendezvényre, és elővettem az ott bevetésre kerülő 28 mm-es, brit, első világháborús seregemet, hogy leporoljam, döbbentem rá, hogy eddig még elfelejtettem bemutatni azt a blogon. Így megragadva a közelgő alkalmat pótolom most ezt a restanciámat…

Magának a seregnek a története nagyon régmúltra tekint vissza, már évek óta megvan és már több játékban is szerepet kapott. Anno eredetileg egy másik mániám az „1938. A Very British Civil War” játékhoz került beszerzésre. Valamikor jó pár évvel ezelőtt a Renegade Miniatures nagyon kedvező áron dobta piacra a figuráit. Ha megfelelő időben rendeltél, akkor gyakorlatilag minden harmadik, vagy negyedik csomagját ingyen adta, ráadásul nem csak 4 figurás blistereket, hanem nagyobb packokat is lehetett rendelni nála. Emlékeim szerint egy figura, olyan fél-egy Font körül jött ki. Természetesen kapva kaptam az alkalmon és Petyó barátom segítségével be is szereztem egy brit, késői, első világháborús sereget.

Az alap seregem parancsnoki, tüzér, géppuskás és gyalogos csomagokból állt, összesen 62 figurából, egy ágyúból, két aknavetőből és két géppuskából állt. Maguk a Renegade figurák szépek, bár a többi 28 mm-es figurákhoz képest meglehetősen nagyok, ezért más gyártók termékeivel nem igazán keverhetőek, legalább is egy egységen belül. A 62 figurából változatos sereg rakható össze, sok nagyon jópofa karakterrel, mint pl. galambpostás, vagy a sörétes puskával harcoló figurák. Ha valami nem tetszik, hogy sajnos a 6 Lewis géppuskás figura mellé kevés a hagyományos gyalogosom.

Aztán amikor kicsit változott a koncepció, és egyre többen kezdtünk 28 mm-ben is első világháborús csatákat játszani, a sereg erősítésre szorult. Sajnos a Renegade akciója bezárult, ami a kisebbik baj lett volna, de hosszú időre felfüggesztette a figurái forgalmazását is, és sajnos működése, ma is esetleges. Így a már meglévő készleteimhez nyúltak, amelyek, ha nem is teljesen korhűek, de szerintem azért még felhasználhatóak.

Még a Renegade beszerzés előtt a Sas Klubban többször játszottunk Darkest Africa játékot, amelyekhez én a Copplestone Castings brit tengerészeit és indiai gyarmati katonáit választottam ki. Nos ezek a figurák, mint egy gyarmati indiai raj, illetve egy tengerész különítmény is bekerült a seregembe 14-14 figurával. Igazából ezek közül inkább az indiaiakra támaszkodom, a tengerészeket csak akkor rakom az asztalra, ha már nagyon kell egy kis erősítés.

Ezeken felül van még pár extra figurám, amelyeket Jánostól barátomtól kaptam ajándékba, Van közöttük a Great War Miniatures lovastisztje és néhány egyéb tiszt az  Old Glory Miniatures 25 mm-es első világháborús kínálatából.

blog307-02.JPG

 Nos ennyit a sereg eredetéről, és most lássuk a felépítését. Természetesen van parancsnoki rajom, és a kor legmodernebb távközlési eszközeivel felszerelt, lehallgatás-biztos híradó csapatom is a Rolyal Signal Corps-tól. A parancsnoki szakasz kötelékébe tartozik még egy szanitéc és egy mesterlövész páros is.

blog307-03.JPG

blog307-04.JPG

blog307-05.JPG

blog307-06.JPG

Mint minden sereg alapját nálam is a gyalogság képezi. A brit hadsereg egy szakaszból áll, amelyet egy parancsnoki raj és négy nyolcfős gyalogos raj képezi, mindegyikben egy-egy golyószóróssal. Sajnos ez a felállás a legtöbb játékba nagyon sebezhető, így valószínűleg az egyiket fel kell majd oszlatnom, még ha így a még egy golyószórósom válik feleslegessé. (Így is már két Lewis-esem csak tölteléknek vannak berakva egy-egy parancsnoki rajba.)

blog307-07.JPG

blog307-08.JPG

blog307-09.JPG

blog307-10.JPG

Szintén a gyalogság része az indiai és a tengerész raj, amelyek azonban erősek, 14-14 figurából is állhatnak akár. Itt is lehet opció, hogy a két felesleges golyószóróst beoszthatom az indiaiak közé, létrehozva belőlük két újabb nyolcfős rajt.

blog307-11.JPG

blog307-12.JPG

Természetesen, ha már első világháború, akkor kellenek géppuskások, amelyet nálam két, három fős Vickers géppuskás csapat képvisel.

blog307-13.JPG

Amilyen gyenge a gyalogságom, olyan erős a tüzérségem. Van egy tüzérségi megfigyelőm két fővel, egy 18 fontos Mark.I gyorstüzelő ágyúm, és két, általam meghatározatlan típusú aknavetőm (minden esetre olyan 3 hüvelyk körüli, csakhogy olyan britet, abban az időszakban nem találtam). Természetesen a három tüzérségi eszközhöz megfelelő számú kezelőszemélyzetet is fel tudok rakni

blog307-14.JPG

blog307-15.JPG

blog307-17.JPG

blog307-18.JPG

blog307-19.JPG

Maguknak a figuráknak a festését nem vittem túlzásba. Megfelelő mosás és alapozás után, amelyre fokozottan szükség van, hiszen fémfigurákról van szó a Vallejo brit egyenruha színével festettem le a figurákat. A szerelvényeken a Revell okkerjét, bizonyos figurákon a bézsét használtam. Ekkor a figurák kaptak egy Vallejo szépia bemosást. A bemosás után néhány figurát vissza-szárazecseteltem az alapszínnel, de mivel azt tapasztaltam, hogy túl nagy különbség nincs, így ezt a fázist a későbbiekben kihagytam. A sisakok Revell sötétzöldek lettek, amely a Humbrol 30-asának felel meg. A fegyverek fa részei a szokásos Revell sötétbarnát, míg a fém részek a Humbrol fegyverszínével lettek szárazecsetelve. Ez utóbbi a többivel ellentétben, amelyek vízbázisosak voltak, zománcfesték volt. Végül természetesen minden figura kapott egy lakréteget. A figurák 20 filléres alapra kerültek, amely azonban nem volt a legjobb választás, mivel a fémfigurák nehezek és ezért igen érzékenyek az egyensúlyra, így már kis egyetlenség esetén is könnyen felborulnak a nem kellően széles alap talp miatt. A talpalásnál nem használtam műfüvet, hanem simán sötétbarnán hagytam, amely szerintem jobban visszaadta Flandria sarát.

 blog307-20.JPG

Ambasa

Szerző: ambasa  2019.10.14. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: 28mm első világháború wargame Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr7315220748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása