blog412-01.JPGEgyszer már hét esztendővel ezelőtt meglátogattam ezt a gyűjteményt, így épen ideje volt egy újabbnak, hogy lássam a változást. Akár csak 2016-ban idén is is a GoForgó Travel tematikus útját választottam...

Magáról a múzeumról, annak létrejöttéről már írtam korábban, így ezt most nem akarom megismételni újra. Akit érdekel a bevezetőben lévő kereszthivatkozásban elolvashatja.

Az előző látogatásomhoz képest több komoly változás történt. Természetesen a legnagyobb szenzáció a Bf 109-es bemutatása, de e mellett vannak más változások is, mint a kormány gép Tu-154-es, vagy az egykori abdai MALÉV IL-18-as, de újdonság az egykori felújító műhelyben kiállított Albatros rendszertablók. A másik komoly változás az autógyűjtemény megnyitása, amely eléggé zsúfolt, de tartalmaz egy-két érdekes és nosztalgikus darabot. Sajnos ebben a részben van nyoma valami koncepciónak, de ugyanakkor kerültek be oda olyan tárgyak, amelyeknek máshol nem volt helye. Ráadásul eléggé zsúfolt is, talán érdemesebb lenne átgondolni és megfelelően átrendezve kiállítani ezt a részt. Természetesen mint minden ilyen gyűjteményekben az idő vasfoga nem kegyelmez, de láthatóan, ahol lehet a múzeum próbál ez ellen küzdeni, így tetőt kaptak a MiG-21-esek. Látszik, hogy a mecénásuk, a múzeum alapítója Rudolf Schuster leköszönte ellenére a múzeum fejlődik. Sajnos előző látogatásomhoz képest, amikor szabadon körbejárhatóak voltak a szabadtéri gépek, ma már ezeket korlátok védik, így körbefotózásuk korlátozott, de gondolom erre volt ok (sajnos).

Nem akarok most erről túl sokat írni, inkább beszéljenek helyettem a képek:

blog412-02.JPG

blog412-03.JPG

blog412-05.JPG

blog412-06.JPG

blog412-07.JPG

blog412-08.JPG

blog412-09.JPG

blog412-10.JPG

blog412-11.JPG

blog412-12.JPG

blog412-13.JPG

blog412-15.JPG

blog412-16.JPG

blog412-17.JPG

blog412-18.JPG

blog412-19.JPG

blog412-20.JPG

blog412-21.JPG

blog412-22.JPG

blog412-23.JPG

blog412-24.JPG

blog412-25.JPG

blog412-26.JPG

blog412-27.JPG

blog412-28.JPG

blog412-29.JPG

blog412-30.JPG

blog412-32.JPG

blog412-33.JPG

blog412-34.JPG

blog412-35.JPG

blog412-36.JPG

blog412-37.JPG

blog412-38.JPG

blog412-39.JPG

blog412-40.JPG

blog412-41.JPG

blog412-42.JPG

blog412-43.JPG

blog412-44.JPG

blog412-45.JPG

blog412-46.JPG

blog412-47.JPG

blog412-48.JPG

blog412-49.JPG

blog412-50.JPG

blog412-51.JPG

blog412-52.JPG

blog412-53.JPG

blog412-54.JPG

blog412-55.JPG

blog412-56.JPG

blog412-57.JPG

blog412-58.JPG

blog412-59.JPG

blog412-60.JPG

blog412-61.JPG

blog412-62.JPG

blog412-63.JPG

blog412-64.JPG

blog412-65.JPG

blog412-66.JPG

blog412-67.JPG

blog412-68.JPG

blog412-69.JPG

blog412-70.JPG

blog412-71.JPG

blog412-72.JPG

blog412-73.JPG

blog412-74.JPG

blog412-75.JPG

blog412-76.JPG

blog412-77.JPG

Jelenleg a felnőtt belépő 8€ és 1€ a fotójegy, ami mind magyar, mind nemzetközi viszonylatban is átlagos, nem kirívó. (A Reptáré 2900 Ft).

A Múzeum hivatalos honlapja.

Szerintem ez egy érdekes gyűjtemény, nem annyira összeszedett, kicsit ötletszerű, de van néhány olyan kiállítási tárgya, amely Európában szinte páratlan, vagy ilyen közel nem látható. Gondolok itt a Bf 109-re a Q-5-re, a Szu-15-re, ugyanakkor, nekem szívet melengetőek azok az oktatási eszközök és szemléltető tárgyak, hajtómű metszettek, amelyekhez hasonlókon jómagam is tanultam. És ne feledkezzünk a magyar emlékekről, a Szu-22-esről és az Il-18-asról sem.

blog412-78.JPG

Ambasa

Szerző: ambasa  2023.09.19. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: repülés haditechnika múzeum jármű Szlovákia

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr7318217063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása