blog366-01.JPGEnnek a flottának a története számomra több szálon futott, amelyek idén értek össze. Egy egykori kollégámmal, már több, mint húsz éve terveztünk valamilyen első világháborús játékot. Igaz akkor még a Hadihajó típuskönyvből kifénymásolt felülnézeti rajzokkal. Azonban ez a terv lassan elmúlt, de a parázs tovább izzott a hamu alatt. Azután néhány évvel ezelőtt, megismerkedtem az Axis & Alies War at Sea játékkal. Ez az egyszerű rendszer - amely inkább társasjáték, mint sem klasszikus hadijáték - nagyon elnyerte a tetszésemet, és nagy fantáziát látok benne. Apró gond volt vele, a méretaránya. Ugyanis a játék 1:1800-as, míg én már rendelkeztem egy jelentős méretű 1:1250-es második világháborús armadával. Mivel vannak olyan barátaim, akik jelentős WaS flottákkal rendelkeznek, így ugyan többször is elcsábultam. Illetve láttam egy reményt a Warlord Games hasonló méretarányú hajóhadával amellyel én is beszállhatok, de ezek a remények hamar elszálltak. A Warlordos hajók, nem tetszettek, illetve egyáltalán nem voltak olcsóak. Így, egyenlőre elengedtem ezt, de ugyanakkor már játszottam egy átalakított War at Sea szabállyal asztali és nem táblás játékként az 1:1250-es hajóimmal.

Az utóbbi időben egyre inkább az első világháború felé fordult a figyelmem. Én minden evő vagyok, és nem csak a szárazföldi játékok érdekelnek, hanem vízen és az égben zajlók is. Aztán felmerült egy NavWar-os közös rendelés lehetősége. Korábban már vásároltam ettől a kis, angol házi cégtől napóleoni vitorlásokat 1:1200-ban, de még nem építettem össze őket. Így volt valami fogalmam a cégről. Nem csúcsminőség, de lelkiismeretes iparos munka, ezzel arányos árral. Így nem zsákbamacskaként vágtam bele a vásárlásba. Ez azonban csak félig igaz, mert a cég honlapján nincsenek fotók, és az sem hogy a flotta csomagok mit is tartalmaznak. Ráadásul ezek a hajók más léptékkel rendelkeztek, 1:3000-el. Ez némi internetes keresés igényelt, de a végül sikerült valamennyi információ morzsát összegereblyéznem. Summa summárum, belevágtam a rendelésbe, de felmerült a kérdés, hogy mit is vegyek? Természetesen minden (is) tetszett. Szóba került a pre-drednought korszak is az első világháború mellett. Aztán maradtam az első világégésnél. Természetesen gondoltam az Adriára egy osztrák-magyar vs, olasz flottával, de aztán inkább az északi hadszíntér mellett döntöttem. Három flottacsomagra esett a választásom, a britre, a németre és az oroszra, Így lehetőségem lesz klasszikus brit-német összecsapásra az Északi-tengeren, német-oroszra is a Balti-tengeren, sőt alternatívaként, még fiktív orosz polgárháborús brit-orosz is lehetséges

Mindhárom flottacsomag 6 csatahajót/csatacirkálót, 4 cirkálót és 8 rombolót tartalmaz akkor még 12 Fontos áron (ma már ez 13,50). Azonban én ezekhez még vettem néhány számomra kedves hajót, így végül olyan 50 Fonttért lett 64 hajóm.

blog366-28.JPG

Brit flotta

Az alapcsomagban a Drednought, a Neptune, King George V, a Royal Sovereign,a Queen Elizabeth csatahajók, az Indefatigable csatacirkáló, két Arethousa és két Concord osztályú cirkáló, és négy M, és négy I osztályú rombolót tartalmazott. Ezekhez még megvettem az Agincourt csatahajót, és Warrior és Black Prince páncélos cirkálót.

blog366-02.JPG

blog366-03.jpg

blog366-04.JPG

blog366-05.JPG

blog366-06.JPG

blog366-07.JPG

blog366-08.JPG

blog366-09.JPG

Német flotta

Az alapcsomagban a Westfalen, a Helgoland, a Kaiser, a König, a Bayern csatahajók és a Von der Tann csatacirkáló, a két-két Frankfurt- és Leipzig-osztályú cirkáló, négy-négy V-1 és V-25 osztályú romboló volt. Ezekhez megvettem még az ikonikus Seydlitz csatacirkálót, a Blücher és a Roon páncéloscirkálót.

blog366-10.JPG

blog366-11.jpg

blog366-13.JPG

blog366-14.JPG

blog366-15.JPG

blog366-16.JPG

blog366-17.JPG

Orosz flotta

Az alapcsomag tartalma: az Imperator Nyikolaj I., két Imperatricija Marija, két Gangut, és a Borogyinó csatahajó, két Bogatyir és két Admiral Nahimov cirkáló négy Ukrajna és négy Novik osztályú romboló. Ezekhez vettem meg a Rjurik páncélos cirkálót és természetesen az Aurorát a két testvérhajójával egyetemben.

blog366-18.JPG

blog366-19.jpg

blog366-20.JPG

blog366-21.JPG

blog366-22.JPG

blog366-23.JPG

blog366-24.JPG

Maguk a hajók könnyen és gyorsan festhetőek voltak. Szükség volt némi öntési csonk eltávolítására. Ez nem volt egyszerű, mert a hajókat igen kemény betűfémből öntötték, úgyhogy nem lehetett csak úgy tapétavágó késsel lefaragni azokat, bizony szükség volt a tűreszelőre. Miután a hajókat kupakra ragasztottam, azok belsejébe felírtam a nevüket. Vigyáznom kellett, mert ha leesnek, akkor azért nem bíztam annyira magamban, hogy olyan könnyen beazonosítom őket. Így a zsírtalanító mosásoknál nagyon óvatosan jártam el. Nem úsztam meg pár hajó leválását a kupakról, de szerencsére, mivel csak egy-két darabról volt szó így hamar visszakerült mind a saját kupakjára.

blog366-25.jpg

blog366-26.jpg

A következő az alapozás volt, amelyhez Citadel Corax White-ot használtam. Ekkor elértem egy dilemmához. A kor hajói mind szürkék, de azért nem ártana megkülönböztetnem a három haditengerészet egységeit. Természetesen ezek a szürkék nem voltak egyformák, de azért nem is különültek el annyira. A brit hajóknál nem volt kétséges, hogy kicsit sötétebbek, így ezek páncélos-szürke alapszínt kaptak, míg a másik kettőnél középszürkét alkalmaztam. Az alapszín megszáradása után kaptak egy fekete bemosást, majd mindegyiket visszaecseteltem középszürkével. Ez után a brit flotta már különbözött a többitől, de az orosz és a német nem. És itt jött az ötlet, hogy a fedélzet színével különböztessem meg őket. Így a brit flotta fedélzet deszkái mogyoróbarna, a német okker, az orosz, pedig bézs színt kaptak. A talpalásnál, is felvittem a hajók nevét, illetve más-más méretűre tettem a csatahajókat/csatacirkálókat, a cirkálókat és a rombolókat. Maguk a hajókat egy recés tapétára ragasztottam, amelyet tengerkékre festettem. Vissza akartam szárazecsetelni fehérrel, de ez nem sikerült, mert nem a fehér került fel, hanem a kék kopott le és az alapszín nem felelt meg a habok tarajának, így hagytam az egészet. Maguk a hajók könnyen festhetőek voltak, mivel a méretarányhoz képest viszonylag éles vonalakkal rendelkeznek. Ez alól egy paraszthajszálnyira kivétel volt a brit, amely gondolom az öntőforma elhasználtsága miatt egy kicsit gyengébb kontúrokkal rendelkezett. A britek kifestése annyi időt vett igénybe, mint a másik kettő együtt véve, igaz az volt a kísérleti flotta is. Maguk a flották kifestése igen szapora volt, a 21-22 hajóból álló pakkok kifestése egy-egy délutánt (3-4) órát vett igénybe és ugyanennyi volt a talpalás is. Összességében a 64 hajót szerintem olyan 10-12 óra alatt készítettem el.

blog366-27.jpg

Azt kell mondanom, hogy ilyen kis munka befektetéssel még nem értem el egy ennyire nekem tetsző eredményt. Nagyon élveztem a festést, és már a britek és a németek át is estek a tűzkeresztségen, amelyben elévülhetetlen érdeme van Laci barátomnak, aki vette a fáradságot és kidolgozta a két flotta hajókártyáit.

blog366-29.JPG

Nekem nagyon tetszenek ezek kis miniatúrák, és ha lesz lehetőségem, már most felmerült bennem, hogy mely hajókkal kellene erősítenem a három haditengerészet erőit.

Ambasa

Szerző: ambasa  2021.12.21. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: hajózás első világháború wargame

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr8516788780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása