blog282-01.jpgÚgy látszik a november kis Hazánkban a makett-kiállítások évada. Talán nem túlzás, ha azt mondom, egyik éri a másikat. Kezdődött 10-11-én Békásmegyeren, majd következett a következő hétvégén, 17-18-án Gödöllő és a koronát Pozsony tette fel 24-én. Aki végig csinálja, annak ez kemény sorozat lehetett. Sajnos idén úgy alakultak a dolgaim, hogy csak az utolsóra tudtam elmenni, ellentétben az elmúlt évvel, amikor sikerült végigvinnem a háromtusát. Na de lássuk, mit is láthatott az aki elutazott a második legnagyobb magyar makett-versenyre…

Először is miért írom ezt a furcsa kitételt. Nem állítom, hogy minden hazai makettező rendezvényre eljutok, de talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy a mosonmagyaróvári után ez a térség legkomolyabb ilyen rendezvénye. Ugyanakkor bármerre is jártam állandóan magyar szó ütötte meg a fülem. Így talán érthető a megállapításom. Már nem először jártam itt, már tavaly is meglátogattam a rendezvényt, úgyhogy tudtam mire számíthattam. A 2017-es rendezvényről itt lehet olvasni egy beszámolót. 

A pozsonyi rendezvény a nálunk megszokottól eltérően csak egy egynapos rendezvény. Mi 10-re érkeztünk, amikor én a börze átfutása után olyan 11 körül felmentem a kiállítás megtekintésére, már gyakorlatilag mind a több, mint 1000 makett ott sorakozott az kiállító asztalokon. Valószínűleg a zsűrizés nem olyan alapos, mint a nálunk megszokott, de délután háromra az eredményhirdetésre megvolt az eredmény, és a díjazott művek le voltak fotózva, hogy azokat az óriáskivetítőn be is mutathassák. Szóval ilyen téren a rendezésnek csillagos ötös. Igazából egy dolog ami érthetetlen, az a makettek bemutatása. Már tavaly is megfigyeltem, hogy a 1:144-es repülők vannak a legsötétebb, helyen, ami idén annyiban módosult, hogy az 1:72-es harcjárművek is hasonló helyen kerültek bemutatásra. A dolog azért érthetetlen, mert ezek nem olyan futottak még makettek, hanem komoly munkák a legkisebb repülők, hihetetlen módon néha bontottak, vagyis egy alig 10 cm-es Tornado-n ki van nyitva az orrkúp. Szóval ennek tükrében már nem is volt olyan furcsa, amikor azt látta az ember, hogy egy-egy fanatikus rajongó zseblámpával, vagy a telefonjával megvilágítva szemlél néhány figyelemre méltó makettet. Azonban ahol volt fény se mindig volt benne köszönet. A legnagyobb, 1:32-es repülőgépek, vagy éppen a hajók az ablak elé kerültek, vagyis ellenfénybe, míg egy viszonylag semleges helyen is valami számomra kitalálhatatlan okból, felkapcsoltak egy erős lámpát, ami miatt ellenfénybe voltak a makettek. Ugyanakkor a viszonylag semleges megvilágítású helyre került az ifjúsági és a junior kategória. Szóval a rendezők mindent megtettek, hogy a fotózást, de még a komoly szemlélődést is megnehezítsék. 

Ezen negatívumok ellenére egy igen gazdag és színvonalas kiállítást tekinthetett meg, aki ellátogatott a ködös november végi szombaton Pozsonyba. Idén nekem az igazi meglepetés nem a harci diorámák, a harcjárművek, vagy a repülők jelentették, hanem meglepő módon az autók. Általában a hazai versenyeken ez a kategória engem hidegen hagy. Egyszerűen nem érdekelnek a mai autók steril lekicsinyítései. Ellenben Pozsonyban ezek mellett igen gazdag volt a felhozatal kiválóan koptatott, rozsdásított számomra klasszikus autókból, illetve olyan versenyautókból, amelyek vagy a 20-as, 30-as, vagy épen a gyermekkoromat idézték. 

Azoknak, akik nem voltak ott egy kis képes beszámoló, a nekem legjobban tetsző és sikeresen lefényképezett makettekről: 

blog282-02.jpg

blog282-03.jpg

blog282-04.jpg

blog282-05.jpg

blog282-06.jpg

blog282-07.jpg

blog282-08.jpg

blog282-09.jpg

blog282-10.jpg

blog282-11.jpg

blog282-12.jpg

blog282-13.jpg

blog282-14.jpg

blog282-15.jpg

blog282-16.jpg

blog282-17.jpg

blog282-18.jpg

És egy barátom videója a kiállításról:

Természetesen a kiállítás mellett egy igen jelentős börze is volt, úgyhogy mindenki találhatott magán vásárfiát a pénztárcájának és az ízlésének megfelelően. Talán furcsa, de az árak gyakran euró mellett, vagy épen helyett, cseh koronában voltak kiírva, de volt hely, ahol a forintot is elfogadták. Végül a Mac előnevem ellenére még én is bevásároltam, bár ennek is megvan a története. Nos mint már írtam 15-kor megkezdődött az eredményhirdetés, és ekkor mintegy varázsütésre, a mindenki elkezdett csomagolni. Nem csak a kiállítás bontása kezdődött meg hanem a kereskedők is elkezdték elcsomagolni a portékáikat, pedig én azt gondoltam, hogy na ekkor kezdődik egy utolsó roham, miután még mindenki felméri, hogy mennyi elköltendő pénzecskéje maradt. Úgy látszik a hosszú évek tapasztalata nem ez, vagy épen Prága túl messze van. Így a hirtelen csomagolás közepén döbbentem rá, hogy nem vettem még semmi vásárfiát. Gyorsan visszamentem egy épen pakoló magánkereskedőhöz és 3 euróért vettem tőle, egy még a nyolcvanas években kiadott csehszlovák típuskönyvet, illetve egy vele szembe lévőtől 2 euróért egy majd 40 éves, lengyel Jak-1M makettet. A nosztalgia, az nosztalgia.

blog282-19.jpg

Végül azt alapvetően jól éreztem magam, sok szép makettet láthattam, ha tehetem jövőre is megyek…

Ambasa

Szerző: ambasa  2018.12.04. 23:59 Szólj hozzá!

Címkék: rendezvény makettezés Szlovákia

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr8314432346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása