blog154-01.JPGValamikor réges-régen a Sas Wargame Klub keretében, de leginkább a Söce és Krisztián vezetésével készült, többször is kiállított, a csud-tavi csatát bemutató diorámába én is besegítettem mintegy 100 figurával. Az akkori seregem egy része teutonokból, egy része a dán lovagokból – amelyek festésénél, mai szemmel egy kicsit indokolatlanul használtam a piros és a fehér színek kombinációját – és jó pár mindenféle színűre festett lovagból állt. Ez a had volt az, amely az alapját képezte annak a keresztes seregnek, amelyet az időközben elkészült szaracénjaim ellenfelének szántam. No de a dolgok nem alakultak ennyire egyszerűen…

 

Miután készen lettem a szaracénokkal, arra kellett rádöbbennem, hogy a meglévő keresztesek, nem méltó párjai a harcmezőn Allah seregének, ezért a felük újrafestése mellett döntöttem. A sereg egyik fele két doboz Zvezda Livóníai lovagból állt, a többi, mindenféle, régi Italeri/Esci keresztes, teuton és kitudja még milyen lovag volt. Sajnos, amikor kicsit behatóbban foglalkoztam a hattini csatával, arra kellett rádöbbentem, hogy a seregben igen kevés a lövő figura, de szerencsére Emerald a segítségemre sietett és tíz Sztrelec és négy livóniai számszeríjászt bocsátott a rendelkezésemre. Végül csak az új figurák és a Zvezda készleteit festettem újra, a régebbi készleteken csak a festék lepattógzódásokat javítottam, illetve az internetről letöltött zászlókkal láttam el őket is.

Amikor az újrafestés mellett döntöttem egy olyan univerzális sereget szerettem volna, amelyet nem csak a Szentföldön, hanem Európa szinte bármely szegletében bevethettem volna. Így egy sajátos utat választottam, de mint később egy baráti beszélgetés után, amit Emeraldal folytattam nem voltam egyedül, ugyanis tőlem teljesen függetlenül ő is ugyan ezt találta ki. No de mi is volt az, amiről én azt gondoltam, hogy sikerült feltalálnom a spanyolviaszt. A két Zvezda készletből az egyiket a szentföldi rendeknek megfelelően festettem ki, de a lovasságot a végletekig elcsépelt fehér ruhás, piros keresztes Templomosok helyett a fekete ruhás, fehér keresztes Johannitáknak, természetesen azért a  templomosok sem hiányozhattak, a gyalogságnál az osztag felét már ők alkották. A másik Zvezda doboz, azonban Teuton lett és a számszeríjász osztagukban is az ő színeik a hangsúlyosak. Természetesen a fehér dominál a sereg ebben a felében, de a Teuton lovagok soraiban számos renden kívüli német lovag is harcolt. Ez kapóra jött, hogy valamennyire megtörjem ezen osztagok unalmas fehérségét néhol a ruházatban, de leginkább a pajzsokban. A maradék Sztrelec számszeríjászokat mindenféle jelzés nélkül festettem ki, mint egyszerű zsoldosokat.

blog154-11.JPG

blog154-14.JPG

Egész idáig azt gondoltam, hogy a Teutonok szentföldi szerepeltetése csak az én fikcióm, ami egyfajta alternatív, de hihető változata a történelemnek. Ám ekkor ismét kellemes meglepetésben lett részem, mert ugyan kicsit hivalkodó című, Történelem faszagyerekei blogon egy igen jó, olvasmányos, és ugyanakkor igen informatív cikket olvastam a Német Lovagrendről, amiben megtudtam, hogy pont Hattin után, számos Teuton lovag érkezett a Szentföldre, kardjuk és rendjük hírnevének öregbítésére.

blog154-19.jpg

Nos nézzük a sereget:

blog154-04.JPGVegyes lovagosztag

blog154-03.JPGVegyes lovag osztag könnyebb fegyverzettel

blog154-05.JPGVegyes lovagok, de lehet hogy zarándokokként kerülnek majd bevetésre

blog154-06.JPGA két Zvezda készlet hat átfestetlen előcsatározója, még a dán színsémámnak megfelelően kifestve

blog154-07.JPGÉs így egyben az átfestetlen seregrész

blog154-08.JPGÉs ugyan az egy másik szögből

blog154-09.JPGÉs akkor a Johannita lovagok, egy kis csavarral, a feketét nem szürkével, hanem "Lufthansa" kékkel szárazecsetelve.

blog154-10.JPGA vegyes Templomos és Johannita gyalogos osztag

blog154-12.JPGA Teuton lovagok

blog154-13.JPGA Teuton gyalogság

blog154-15.JPGA német számszeríjjászok

blog154-16.JPGA zsoldos számszeríjjászok

blog154-17.JPGÉs együtt a két számszeríjjász csapat

blog154-18.JPGA sereg újrafestett része

 

blog154-02.JPGA teljes sereg

Sajnos a sereg összeállítás még várat magára, több lista mellett is vacilálok, mivel ennek a seregnek a lovagjai igen sok pontba kerülnek. Jellemző, hogy a 176 figurából álló és néhány extrával is megerősített szaracénjaim nem érik el a 2200 pontot, míg a csak alapfelszereléssel rendelkező 110 figurás keresztesek csaknem 3000 pontba kerülnek. Szerencsére találtam egy alternatív listát, de az átolvasása még folyamatban van. Minden esetre, ha arányosan akarom felállítani a csapataimat, akkor a mostani felállás szerint, 17 lovagtól búcsút kell mondanom, vagy a szaracénokat kell tovább erősítenem, ami épen nem esne nehezemre, legfeljebb csak a Forint mélyrepülése odázza el jelenleg ezt a változatot.

blog154-20.JPG

Végül is, mint mindig, most is öröm volt festeni egy középkori sereget, hiszen viszonylag szabadon tobzódhattam a színekben és ereszthettem el a fantáziámat, és ez még csak a kezdett, mert előbb utóbb jönnek majd a reneszánsz seregek is...

Ambasa

Szerző: ambasa  2015.02.24. 00:00 5 komment

Címkék: középkor wargame 20mm Közel-Kelet

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr397210175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vándor05 2015.02.24. 07:56:29

Sziasztok!

Mind a szaracén, mind a keresztes sereg nagyon tetszetős! :-)

Vajon melyikükkel kell majd megküzdenem a Jeruzsálemig tartó hosszú úton a Szentföldre vonuló oroszaimmal? :-)

Sándor Kaba Sarkadi 2015.05.27. 11:35:30

Örülök, hogy rátaláltam erre a cikkre. Nagyon szépek a seregek, biztosan öröm velük játszani. Én a Fireforge-tól szereztem be közvetett módon Teuton lovagokat, de az enyémek 28 mm-esek.

Egyetlen kérdés motoszkál a fejemben: Te milyen szabályrendszert használsz?

ambasa 2015.05.27. 18:10:53

@Sándor Kaba Sarkadi:

Én WAB párti vagyok, ezt a sereget is a szerint építettem, mint a 141. bejegyzésben bemutatott szaracénokat. Itt azért nem számoltam ki a pontértékeket, mert míg 176 szaracén alig több, mint 2150 pont, addig ez a 110, figura nem jön ki 2500 pont alatt. Szerencsére találtam egy alternatív listát, amelyben több szaracén és keresztes sereg közül is válogathatok, és elsőre ott kedvezőbbek a ponthatárok, ha egyszer eljutok oda újraszámolom. No meg időközben a szaracénok is gazdagodnak újabb két tucat lovassal, így számuk már el fogja érni a kerek 200 figurát.

Igen a Fireforgeból én is rendeltem, de mivel ott is WAB-ban gondolkodom, én egyből 5 dobozzal vettem, igaz ennek egy része használható lesz a XV. századi seregben is.

Egyébként már akartam kérdezni, az ókori WAB sereged, milyen méretarányú?

TG

Sándor Kaba Sarkadi 2015.05.27. 19:05:02

Köszi a gyors választ!

Minden ókori seregem 1:72-es, Zvezda figurákból. Azért, mert ezeket lehet csak Debrecenben kapni, meg Italeriket.

Az egyik WAB ókori seregem Karthágói, jelenleg 300 pontnyi WAB szerint.

A másik egy kisebb északi barbár csapat, még nem számoltam pontot, szintén WABhoz.
süti beállítások módosítása