blog289-01.JPGA Go-Modelling rendezvény immáron viszonylag hosszú múltra tekint vissza, hiszen az elsőt még 2005-ben rendezték meg. Jómagam már harmadszor látogattam, meg hála a Goforgo Travel kedvezményes buszos lehetőségének, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Az előző alkalmakkal csak kis busszal mentünk, de úgy látszik kis hazánkban is egyre több ember fülébe jut el a derék bécsiek rendezvénye, mert immár idén először, egy nagy busszal keltünk útra…

Noha az első alkalommal nagyon tetszett, de tavaly valamiért nem ragadott meg annyira a Go-Modelling és ezért sokáig vacilláltam, hogy idén felkeressem-e, de aztán győzött a kíváncsiság és az utazás mellett döntöttem.

Ugyan már két korábbi alkalommal is tudósítottam róla, de azoknak, akik nem olvasták volna, egy kis előkép. Maga a rendezvény nem mérhető sem a mosonmagyaróvári, de még a pozsonyi rendezvényhez sem, legalább is verseny szempontjából. A kiállított pályaművek száma és minősége is jócskán elmarad a két említett versenytől, de nem is ez a lényeg. A Go-Modelling, az IPMS-Austria által kerül megrendezésre. Ez az összejövetel sokkal inkább egy amolyan klub találkozó, ahol az osztrák, a német, a cseh, a szlovák klubok és magánzók bemutatkoznak és megpróbálják hirdetni a saját, az évi rendezvényeiket. Ugyan vannak magyarok is, de a lehetőségekhez mértem még elég kevesen. Ez alól a kivétel a TIT Hajózástörténeti Klub, amely évről évre kötelességének érzi, hogy elzarándokoljon a Monarchia haditengerészeti relikviáinak mekkájába. Sajnos rajtuk kívül - a benyomásom szerint - csak néhány kereskedő ismerte fel a még lehetőséget, de remélhetőleg, ahogy a buszos útitársaim számának növekedése, jelzi, talán lesz ebben is változás.

A klubok bemutatkozása mellett nekem ez amolyan családi rendezvénynek tűnik, ahol nem a verseny, hanem sokkal inkább a fiatalabb korosztályok bevonzása a cél, ahol szerencsésen találtak egymásra az intézmény és a hobbi űzői. Mi sem bizonyítja, mint a számos kiállító, egyben látvány-makettezést is folytatott a rendezvény ideje alatt, illetve volt olyan asztal, ahol az ifjú - és remélhetőleg a jövő - nemzedék kóstolhat, bele a makettezés rejtelmeibe. Ugyan nagyon furcsa, hogy a sokszor a tablók előtt, azokat eltakarva jelennek meg a kiállítók, de mégis ez egy sajátos hangulatot kölcsönöz az egész eseménynek.blog289-02.jpgblog289-03.jpgblog289-04.jpgblog289-05.jpgblog289-06.jpgblog289-07.jpgblog289-08.jpgblog289-09.jpgblog289-10.jpgblog289-11.jpgblog289-12.jpgblog289-13.jpgblog289-14.jpgblog289-15.jpgblog289-16.jpgblog289-17.jpg

A makettezés mellett, természetesen a megjelentek – mint ahogy korábban is – a helyi hadijátékosok is, mind a történelmi játékokat kedvelők, mind azok akik inkább a fantázia világát kedvelik. Jó volt nézni, hogy nem csak a megrögzött játékosok állnak az asztalok mellett, hanem az oda látogató családok gyermekeit is elragadta a színes, kicsiny katonákkal telepakolt asztalok látványa és éltek a lehetőséggel, hogy kipróbálják.blog289-18.jpg

Természetesen ismerve hazánk fiait, a nézelődés mellett szeretnek vásárolni is. Ugyan én nem vagyok ez a típus, de idén még engem is elragadott a sodrás. Számos hivatalos, bolt és magánszemély is kiteszi portékáit, és az osztrákok mellett, németek, csehek és lengyelek is meg szoktak jelenni. Idén én sem tudtam ellenállni a csábításnak és 4-4 euróért vettem egy-egy orosz gyártmányú1:72-es die-cast T-28-ast, BRDM-1-est, és BTR-152-est. Ezen kívül egy bécsújhelyi wargame bolt kitelepülésénél számos Warlordos termék is volt, köztük az amerikai gyalogos szett, is, amellyel már régóta szemeztem, de nem volt a prioritások között. Nos annyit róla, hogy a Warlordnál ez a 30 darab 28 mm-es figura 26 font, itt pedig 26,50 euró lett volna, ha nem kaptam volna még 10% engedményt is. Nos talán érthető, hogy nem tudtam ellenállni….

blog289-19.JPG

Végül kikívánkozik belőlem, hogy a sok komoly makettverseny mellett, illetve az olyan szerintem bennfentes rendezvények között, nem-e lenne szükség egy olyanra, amely sokkal inkább a kívülállóknak szól, amely inkább a jövő nemzedékét célozza meg. Vajon van-e olyan magyar múzeum, vagy közintézmény, amely a makettezők, a wargamesek, esetleg a hagyományőrzők, és természetesen a kereskedők támogatásával létrehozna Hazánkban is egy ilyen non-profit rendezvényt, amely sokkal inkább a külsősöknek szól, mint azoknak akik már űzik a hobbit, amelynek célja nem a rövid távú haszon, hanem a hosszú távú befektetés, és amelyre már láttam példát nem csak Ausztriában, de Lengyelországban is. Na jó most egy kicsit álmodoztam, de azt is kell néha…

Magát a Go-Modellinget, mindenkinek tudom ajánlani, aki egy könnyű, jó hangulatú, sokkal inkább családias, mint komoly rendezvényre vágyik. Ugyanakkor, aki a múzeum kedvért megy oda, annak sajnos egy későbbi időpontban ismét el kell majd látogatnia oda, hogy teljes egészében tekinthesse meg ezt a gyűjteményt.

blog289-20.JPG

Go-Modelling rendezvény hivatalos honlapja.

A 2017-es cikkem a rendezvényről.

A 2018-as cikkem a rendezvényről.

Remélem felkeltettem néhány olvasóm érdeklődését, és talán jövőre már ott találkozunk!

 

Ambasa

Szerző: ambasa  2019.03.12. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: rendezvény makettezés Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr4114681034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása