Miután kitört a (fiktív) polgárháború  a Brit Fasiszta Unió VIII. Edward oldalára állt, és kezdte meg a harcot a kommunisták – kik elérkezettnek látták az időt egy bolsevik kormány hatalomra juttatásához - és az uralkodó trónfosztására készülő György pártiakkal. A konfliktus hamar nemzetközivé fajult és egyre másra érkeztek önkéntesek, félhivatalos vagy hivatalos segédcsapatok az országba. Jöttek spanyol önkéntesek, érkeztek az USA-ból, a Brit gyarmatokról, de küldött csapatokat a Szovjetunió és Németország is. Hitler célja nyilvánvalóan az volt, hogy segítse a brit fasisztákat és ezzel Edwardot a trónon tartani. Ha ez sikerülne, egy komoly riválisát üthetné ki a nemzetközi játszmákból, arról nem beszélve, hogy mit jelentene egy fasiszta állam Európa túlfelén is. Így már gyerekjáték lenne ellensúlyozni a franciákat és a Szovjetuniót. Hitler megparancsolta Hermann Göringnek, hogy szervezzen egy intervenciós légiót, akik majd harcba szállnak a törvényes király oldalán és megmentik a becsületes brit polgárokat a rájuk leselkedő kommunista fenevadtól. Ez lett a Hannoveri légió. Az alábbiakban a saját légiómat mutatnám be. revolution1918lrg.jpg

A légió katonái kommunista munkás tüntetést oszlatnak.

A figurák nagy része a Renegade Miniatures terméke. I. világháborús késői németek, akiket már említettem beköszönő cikkemben. Két rajt szervezek belőlük, melyek mindegyike tartalmazni fog 2-2 gránátost illetve egy könnyűgéppuskást. A rajokat egy-egy tiszt vezeti majd, amiket jól megkülönböztethető figurákból állítok ki. Így 10+1 főből fog állni egy raj. A különítményt egy parancsnoki osztag kommandírozza, ami legalább 3 főből áll majd. Még régebben az E-Bay-ről rendeltem német tiszt figurákat. Az egyik egy pocakos főtiszt, amolyan tábornok forma. Ő lesz a főparancsnok, aki inkább a háttérből irányít egy harcálláspontról és nem annyira a csatamezőn jeleskedik. Neki szánok egy segédtisztet. Egy nagy táskával követi mindenhová parancsnokát, amiben a legfontosabb dokumentumok, na meg egy kis uzsonna található. Egy igazi kőkemény fickó is tartozik hozzájuk. MP-40-est hord, sosem gyullad be és átható tekintete, mint a jégcsap fúródik az ember lelkébe, ha rátekint. Jaj annak, aki nem teljesíti pattogó parancsait.IMG_4716.JPG

A parancsnoki osztag. Még félig kész állapotban.

Nyilván a csapatnak szüksége van nehézfegyver támogatásra, mert a golyószórók csak a rajoknak elégségesek. Erről egy öreg géppuska és egy még öregebb löveg gondoskodik. Sajnos a csapat csak ilyen kivénhedt fegyvereket kaphatott a birodalomtól.

IMG_4718.JPG

A tüzérség. Egy világháborús löveg és kezelői. Még festetlenül. Ez is Renegade Miniatures.

 A bakák egyenruháját Vallejo Bronze Greennel festettem, majd egy világosított árnyalatával az éleket kihúztam. Volt, ahol szárazecseteltem, így nem minden figura ugyanolyan festéstechnikailag. A tisztek egyenruháját szintén Vallejo gyártmányú German Uniform keverékkel festettem. Kis szürkét adtam hozzá, mert tisztán túl zöldesnek találtam ezt az árnyalatot. Az éleket itt sima szürkével húztam ki. Az arcokra Citadell Dwar Flesh-t használtam, amit Ghulk javaslatára Ogryn Flesh bemosóval folyattam. Ez szépen befolyik a mélyebb részekbe ezáltal kiemeli a világosabb, kiemelkedő felületeket. Igen híg, nem fed túlságosan, csak amennyire kell, könnyű vele dolgozni. Ja, és nem tudom, miből gyártják, de iszonyat erős mogyoró szaga van. A fegyverek fa részét Vallejo Englis Uniformmal festettem, amit utána Citadel Chestnut Inkkel kentem át, így lakkozott fa hatást kaptam. Szerintem megfelel. Az apróbb felszerelési tárgyakat pedig vegyesen szürkére, barnára vagy feketére festettem az előbb említett festékekkel. Feketére Vallejo Blacket használok. A fém felületekre Citadel Boltgun Metal-t esetleg Chainmail-t használtam.

 IMG_4717.JPG

Az egyik raj. Rajtuk is kell még dolgozni.

Nem vagyok még teljesen kész a sereg festésével, de jól haladok. Néhány figura van már csak hátra, na meg persze a talpak. Sosem szerettem talpalni, de ez ugyanúgy hozzá tartozik egy figurához, mint a ruhája. A legnagyobb gondom az időhiány. Már hetek óta nem tudtam itthon festeni, de talán majd a nyár végeztével, mikor a kertben annyira már nem lehet tevékenykedni. Minden esetre bele kell húznom. Na és persze játszani kell!

Petyo

Szerző: HPetyo  2012.07.22. 13:25 21 komment

Címkék: 28mm wargame Very British Civil War

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr364670865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janos900 2012.07.22. 19:43:30

Jo otlet! Tetszett a cikk. Mar alig varom, hogy en is festhessek csutortokon. :)

kabaman 2012.07.24. 13:39:11

Deutschland... mármint, Edward, Edward über alles! :-)

HPetyo 2012.07.26. 16:58:38

Köszi. Jópofa dolgok vannak fent. Még bogarászom majd a blogot.

janos900 2012.07.26. 17:33:05

Nincs mit, nagy otlet ez a VBCW, de ellenallok! :D
Ja es irtam a Gabornak van egy nagy kupac WW2 nemetem 28mm-esek a Bogesznal eladoba 150ft/db. :)

ambasa 2012.07.27. 12:09:10

@janos900:
Igen a figuráidat már említettem Petyónak, én még ellenállok. Ha sikerül eljutnom Fehérvárra akkor természetesen elhozom.

Igazából szerintem a mi (nem brit) szintünkön az a jó a VBCW-ben hogy nagyrészt a már meglévő figuráinkat használjuk, és elég kevés extra beruházást igényel.

Én pl a Darkest Africahoz beszerzett Foundry indiaiakat, nadrágos skótokat és civileket, Copplestone tengerészeket, első világháborúhoz vett akciós Renegade első világháborús briteket (amik természetesen jók az első világháborúhoz).

Amit kifejezetten ehhez vettem, az a Bolt Action civilek.

Tervbe van még véve bobby osztag, amit szintén csak emiatt veszek meg. Illetve ködös terveimbe szerepel még egy olasz kontingens a Legio Britanica (ami viszont jó lesz Kelet-Afrikába is) és egy Renegade első világháborús regiment pack, ami jó a szakadároknak de ahogy néztem belőlük készültek a BUF milicisták is.

TG

janos900 2012.07.27. 14:15:04

@ambasa: Koszi elore is!
Hat igen ez ilyen mindent bele a fazekba jatek es fozzunk amibol van. A vicc az, hogy egy csomo figuram van hozza, a WW1 es WW2 korai britek mind jok, a Renegade fele K.u.K. gyalogsag is passzolhat, a Matchbox autokrol mar nem is beszelve. Ellenfelem viszont nem lenne, mert senki sem jatsza nalunk a klubban.

HPetyo 2012.07.27. 15:04:45

Érdekes, hogy pont nálatok nem játsza senki. Ilyenkor jön az a megoldás, hogy te hozod mindkét oldalt eleinte, és az ellenfelednek csak játszania kell. Ez a mézesmadzag, és ha megtetszik neki, lehet hogy belevág. :-)

janos900 2012.07.27. 17:38:14

@HPetyo: Ez igaz, csakhogy en mar ket mezesmadzagot igy is logatok, az egyik a WW1, a masik az 1848, nem kell egy harmadik is. :)

HPetyo 2012.07.28. 10:35:50

És arra legalább harapnak? Szerinted mi az oka, hogy Londonban egy olyan nagy klubban senkit sem mozgat meg egy ilyen alternatív, angol történelmi dolog?

janos900 2012.07.29. 11:25:37

Az 1848-hoz talaltam egy jatekost, aki a balkani szerb seregeket festi, es jatszottunk is parat. A WW1-re ugyanez a jatekos szallt be, de vegul RCW lett belole, mert akkor meg nem voltak nemeteim, neki meg gorog serege van. Osszel majd tudok vele jatszani Balkant, nemetem van eleg, neki vannak a gorogok es tudok mellejuk adni orosz segedcsapatokat.
A VBCW nem mozgat meg senkit egyenlore, van igy is eleg projektjuk WW2-t se nagyon jatszanak 28mm-be, pedig ahhoz is vannak seregek. WW2 a legkozelibb korszak azt foleg 20mm-ben jatszik mindenki, illetve 15mm-ben is a FoW-ot. Annyi fele korszak es meretarany van, zsufolt a piac, nehez olyan ujat mutatni ami tomegesen vonzana a mi tagsagunkat. A Saga ilyennek tunt, de az is belasult, bar azt azert idorol idore jatszak.

HPetyo 2012.07.29. 12:05:30

De akkor csak a bőség miatt nem foglalkoznak vele? Csak érdekelne a miértje. :) Hisz ez olyan egyedi téma és az ő földjükön az ő történelmükkel történik. Ha megcsinálnánk ugyanezt a 20-as évek Magyarországán, sok szép hangulatos figurával, én oda meg vissza lennék. :)

janos900 2012.07.29. 16:43:39

A Wargame 90%-a brit tema, Te ki vagy ehezve egy ilyenre, ok fuldoklanak benne. A magazinok szerint a legnepszerubb wargame tema a Napoleoni, aztan jon a ww2. A britek mindket haboruban az elejetol a vegeig benne voltak, ezen kivul a sajat foldjukon jatszodo polgarhaborubol is van, a Dark Age(Arthur, viking, norman), a War of Roses, aztan jon az English Civil War, valamint a skot, ir es wales-i haboruk. Boudica lazadasa a romaik ellen, meg a piktek a Hadrianus fala ellen stb. Terdig jarnak a temakba. Az elso vilaghaboru minden frontjan ott voltak szinte, a masodik vilaghaboruban is az egesz vilagon haboruztak. Ha megnezed a 19. szazadi haboruikat, vagy a masodik vilaghaborus kommandosaikat, nev szerint van figura minden nagyobb vezerhez.
De ha ez meg mind nem lenne eleg, az osszes amerikai haborurol a sajat anyanyelvukon olvashatnak minden dokumentumot, memoart stb. Lassan szaz eve mast nem csinalnak mint wargame kereteben feldolgozzak a tortenelmuket.
Es vegul de nem utolso sorban, a nacionalizmus fele olyan eros sincs mint nalunk otthon.
De hogy teljesen padlora vigyelek :), ime egy pelda: Az egyik klubtagunk 20 eve jatszik wargamet, tortenelmit is, sci-fi-t is, nyugdijba vonult, londoni, es most volt eleteben elosszor Bovingtonba a tankmuzeumba! Akkor is ugy, hogy wargame show is volt ott. Kifestett mar vagy 20db Tigris tankot, de sose ment el megnezni az eredeti mukodokepes peldanyt, ami kb. 3 ora kocsival. De jobbat mondok, van egy kupac tagunk aki szerintem meg nem jart se a National Army Museumba, se az Imperial War-ba, ezek pedig Londonon belul vannak.
Eerteni en se ertem, de ezek a tenyek.

Viharmadár, Vihar 2012.09.11. 21:31:04

Van még esetleg azokból a WW2-es figurákból?
"van egy nagy kupac WW2 nemetem 28mm-esek a Bogesznal eladoba 150ft/db. :) "

janos900 2012.09.11. 21:50:28

Van. Ha igaz Oktober 13-an, Bp-n leszek a makettversenyen es ott visszakapom a maradekot, ami tovabbra is elado. Vagy vedd fel a kapcsolatot a Bogesszal (lasd a blog szerzoi kozott) es vedd meg tole.

KVadász 2012.10.29. 13:36:49

Na, ha minden igaz (kopogjuk le) én is beszállok a VBCW-be, ha az uraknak nincs ellenükre. Megfogtak a János által mutatott tiroli freikorpsosok, írtam is a Tsuba Miniatures-nek mailt, remélem le tudják rendezni a postázást kis fővárosunkba, oszt akkor jövök visszaállítani a baráti brit csapatok királyhűségét (Éljen a MOnarchia! :D )

janos900 2012.10.29. 18:08:15

:D Na akkor vadasszak meg autokat a bolhapiacon? :D
Burgerlandi Legio, a Wienerneuestadti akademia onkentes kadet szakasza. :D

KVadász 2012.10.29. 20:03:10

@janos900: Viccelsz? A Rohonci Felszabadító Gárda, az elszakított magyar területek integrálásáért felelős osztrák rohamcsapat, akik az ágfalvai, sopronkőhidai csaták osztrák veteránjaiként fogtak újra fegyvert a szent igaz ügyért. Vadászhatsz autót ja, de olyasvalamit, amire könnyű páncéllemezeket aplikálni. :D Illetve oldalkocsis zászlóaljon gondolkodtam még. :)

janos900 2012.10.31. 08:47:26

Ha már páncélautó: jimswargamesworkbench.blogspot.co.uk/2011/04/back-of-beyond-expedition-6.html

A blog alján van Back of Beyond index, érdemes végignézni az összes cikket, páncélkocsi-páncélvonat-repülő épített a kolléga mindent.

HPetyo 2012.10.31. 10:20:42

Vadász! Várunk nagy szeretettel a forrongó Brit szigeteken! ;)
süti beállítások módosítása