blog383-01.JPGHosszú út volt az amit ez a seregem bejárt, de mostanra eljutott egy olan pontig, hogy érdemes bemutatnom. Erre több okom is van, de erről majd később a cikkben...

Réges-régen, talán már vagy öt esztendeje, Petyó barátommal megállapodtam, hogy kellene egy XVII. század első felében használható skirmish sereget építeni. Abban állapodtunk meg, hogy mindegyikünk rendel egy regiment gyalogos, és egy lovas alapdobozt. A Szó szót követett, és a Silverlandon keresztül meg is rendeltem a svédeket, de mivel igen kedvezőnek találtam a fintlockos muskétások dobozának ár/ érték arányát, még azt is hozzácsaptam. Aztán amikor megjött a pakkom, kiderült hogy véletlenül két lovas dobozt küldtek, amit a bolt tulajdonosa kedvező áron felajánlott. Természetesen nem tudtam ellenállni az ajánlatnak és azt is megvettem. Közben Petyó sem tétlenkedett és ő egy császári seregdobozt szerzett be, amiből aztán kettő lett

Itt egy kicsit leült a történet, de aztán eljutottunk 2019-ig. És János azt vette a fejébe, hogy a 28 mm-es wargame életet egy csoportos építéssel lehetne megtámogatni. Miközben erről beszélgettünk körvonalazódott ki, hogy ezt milyen formában valósítsuk meg. Mivel a következő évben volt a fehérhegyi csata 400. évfordulója, meghirdettünk egy kihívást, amelynek lényege az volt, hogy mindenki fessen ki egy gyalogos és egy lovas alapdobozt. Ezzel Jánosnak az volt a nemtitkolt célja, hogy az elkövetkező Historikumokon találkozhassanak az ország különböző részeiben élők egymással kompatibilis sereggel. Amikor ezt meghirdettük, meglepően sokan csatlakoztak a csoportos építéshez.

A dátum már engem is kényszerített, hogy ecsetet ragadjak és elkezdjem a festést. Én alapvetően m indig WAB seregben is gondolkodom, ezért tudtam, hogy az én seregem megfogja haladni a meghirdetett mennyiséget. Ehhez először Petyó feleslegéből vettem át egy újabb ezredet. Majd természetesen tüzérség is kellett már. Ehhez Homoki Gyula féle Rákóczi ágyút választottam, amit egy Mosonshown vettem meg. Természetesen ehhez tüzérek is kellettek, amelyeket Petyó vett meg nekem, illetve szerzett be nekem plusz lovakat és egy lovas vezért is, mert a svéd lovassági dobozban 14 lovas, de csak 12 ló volt. (Ez nem hiba, minden ezreddobozban vannak extra fémfigurák,) Ekkor már nagyjából meg volt a sereg, és már folyamatosan festődött is. Végül is ez ekkor is már 27 lovast, 4 tüzért és 98 gyalogost jelentett. Aztán a füzesabonyi wargame találkozón találkoztam Serivel, aki nagyon jutányos áron kínált egy skót csapatot. Ez eredetileg angol polgárháborús készlet, de a skótoktól érdemes tudni, hogy zsoldosként a korszak európai seregeinek majd mindegyikében megfordultak. Oly annyira, hogy még az erdélyi seregbe is jutott belőlük. Természetesen lecsaptam rájuk, hogy színesítsem a seregemet. Ez elég is lett volna, de ekkor megkeresett János és Emi is, hogy vannak felesleges figurái és nem venném-e át őket. Már hogy a viharba nem, és így lett, egy újabb regimentem több darabból összerakva. Ehhez természetesen kellett egy újabb Homoki Gyula-féle ágyú, de a fehérvári játékos társaktól is kaptam egy mozsarat, egy seregbontót és egy ezredágyút három újabb tüzérrel. És ezzel gyakorlatilag eljutottam a figurabeszerzések felsorolásának végére.

 

Aki ismeri a warlord készleteket, az tudja, hogy ezek összeragasztható figurák, amelyek törzsből, fejből és fegyvert fogó karokból állnak, így bizonyos korlátok között variálhatóak. Az alap seregdobozokban azonban több test van mint bal kar, ezért maradnak jócskán alkatrészek. És ekkor jött jól a Fintlockos doboz, mert abban kétszer annyi kar volt, mint test, ami némi alakítás után lehetővé tette, hogy a fel nem használt testeket is karokkal lássam el. Így valójában több figurám lett, mint amit a warlord gondolt, hogy ki lehet hozni a dobozaiból. Természetesen a műanyag figuráim mellett van pár extra fémfigurám is, ezek egy része Warlord, másik része pedig The Assault Group.

Maguk a figurák összerakása ugyan igényel némi odafigyelést, és nem mindegyik kar jó bármely testhez, de a műanyag figurák jól ragaszthatók a Revell-féle általános makettragasztóval. Természetesen a pikásokkal nagyon kell vigyázni, és állandóan kell lenni nálunk pillanatragasztónak, ha csak ki nem cseréljük a szálfegyvereket acéldrótra. A figurák könnyen festhetőek, és itt aztán szabadon engedhetjük a fantáziánkat. Az a jó ebben a korszakban, hogy már vannak egyenruha kezdemények, így aki nem akar bajlódni, az festheti viszonylag egységesre a figuráit, és aki szereti a színes sereget annak pedig szárnyalhat a fantáziája.

blog383-27.JPG

blog383-28.JPG

blog383-29.JPG

blog383-30.JPG

blog383-31.JPG

blog383-32.JPG

Az én seregem egy svéd-protestáns sereg. Így a svédeket viszonylag egységesen festettem. lett egy kék és egy zöld gyalogos ezredem (a sárga nekem kicsit vad volt és hiába híres nem mertem bevállalni). Ugyan ilyen lett a lovasságom is. Nekem könnyűlovas dobozaim vannak, de ma már gondolkodok egy vértes és egy dragonyos lovasságon is, de a mai árak mellett ez valószínűleg csak távlati terv. A muskétások, mivel zsoldosok színesre festettem, de a szövetséges szász ezrednél a tiszteket igyekeztem nemzeti sárga-fekete színben megjeleníteni.

blog383-02.JPG

blog383-03.JPG

blog383-04.JPG

blog383-05.JPG

blog383-06.JPG

blog383-07.JPG

blog383-08.JPG

blog383-09.JPG

blog383-10.JPG

blog383-11.JPG

blog383-12.JPG

blog383-13.JPG

blog383-14.JPG

blog383-15.JPG

blog383-16.JPG

blog383-17.JPG

blog383-18.JPG

blog383-19.JPG

blog383-20.JPG

blog383-21.JPG

blog383-22.JPG

blog383-23.JPG

blog383-24.JPG

blog383-25.JPG

blog383-26.JPG

És elérkeztünk oda, ami a nagy kedvencem. Szerintem egy ilyen sereg megjelenését a zászlók dobják fel nagyon. A warlord ad is hozzájuk néhányat, de nekem ez nem volt elég. Használtam fel belőlük, de többet akartam, ezért elkezdtem keresgélni a neten. Nem először csináltam ilyet, hiszen hasonlóan jártam el a keresztes-szaracén seregeimnél, vagy épen az észak-déliek esetében. Természetesen nem találtam elegendő, és felhasználható történelmi zászlót, ezért csaltam. A nekem tetsző városok, tartományok zászlóiból válogattam. Így kapott lobogót a szász, a rostocki, a hannoveri és a lübecki zászlóalj.

blog383-33.JPG

blog383-34.JPG

blog383-35.JPG

blog383-36.JPG

blog383-37.JPG

blog383-38.JPG

blog383-39.JPG

Én alapvetően élveztem a sereg építését és festést. Azóta már egyszer kipróbálásra is került. Jelenleg a sereg 238 figurából áll, és egyenlőre nem kívánom bővíteni, de isten útjai kifürkészhetetlen.

Az hogy ez a cikk megíródott annak azon felül, hogy a sereg elkészült van még egy fontos oka. Anno a seregek bemutatkozását 2020-ra terveztük, de közbeszólt a pandémia, így nem tudtuk a fehérhegyi csata apropóján bemutatni az eredményeinket. A következő évben a Historikumon a breitenfeldi csata 390. évfordulója alkalmából Székesfehérváron már bemutatkozott a seregek egy része. De ha minden jól megy, akkor végre IX. Márton-napi Országos Makett Kiállítás és Vásáron mintegy 4 méter széles arcvonalon 850 figura fog összecsapni a lützeni csata 390. évfordulóján, amelyet minden látogató megtekinthet november 12-én szombaton.

Az említett csoportos építés facebook linkje: #feherhegy400

blog383-40.JPG

Ambasa

Szerző: ambasa  2022.10.11. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: rendezvény újkor 28mm wargame

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr8417949714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása