blog290-01.JPGElöljáróban el kell mondanom, hogy a számos második világháborús szabály közül én mostanában leginkább a Bolt Actiont részesítem előnybe. Azaz csak részesíteném, mert a baráti társaságom egyik fele a Rapid Fire-ra, míg a második a Battlegroupra esküszik. Ákos barátom is ez utóbbi mellett tette le a voksát. Nos már régóta invitált egy játékra, de sajnos sokáig nem sikerült rá időt szakítanom. Igaz annyira nem a szívem csücske ez a szabály de kénytelen vagyok alkalmazkodni, így végül amikor időm engedte sort kerítettem egy játékra. Kíváncsi voltam vajon változik a véleményem vagy esetleg egy újabb játék árnyalja majd a képet, amit a szabállyal kapcsolatban kialakult bennem…

Nos alapvetően, mint minden szabályban ebben is vannak olyan ötletek, amik nagyon tetszenek. Ilyen a szerintem zseniális BR pont rendszer. Ugyanakkor nem tetszik a merev seregépítési rendszere, illetve az hogy a szabálykönyvek csak nagyon szűk időszakokat és hadszíntereket ölelnek fel, nem épen kedvező áron. Persze a kiadónak is meg kell élnie valamiből, semmiből semmi sem lesz. Ennek ellenére ma már a szabályrendszer dinamikusan fejlődik és hála az egyre újabb könyveknek egyre több hadszínteret és időszakot fednek le.

Alapvetően egy szokásos találkozóharcot vívtunk a Fall of the Reich könyv alapján. Én a lengyel néphadseregemet hoztam, míg Ákos népet népi gránátosokat. Eredetileg egy 500-500 pontos összecsapásban állapodtunk meg, de aztán ez egy kicsit árnyalódott.

 

A németek:

- parancsnoki raj egy Kübelwagennel.

-rádiós csoport.

-népi gránátos szakasz:

            -parancsnoki raj Panzerfausttal.

            -3 gránátos raj MG34 –gyel és Panzerfausttal.

            -nehézgéppuskás raj MG34-gyel.

-mesterlövész.

-StuG üteg három rohamlöveggel.

-egy előre tolt tüzérségi megfigyelő, amely két 10,5 cm-es asztalon kívüli tarack tüzét irányította.

-felderítő puma pűncélkocsi.

-2 lőszeres teherautó.

Ez így 487 pont 28 BR.

 

A lengyelek:

-Parancsnoki raj egy White Scout Carban.

-rádiós csoport.

-lövészszakasz

            -parancsnoki raj

            -négy lövész raj DP-vel és Panzerfausttal.

            -Maxim géppuskás raj.

            -ZISz-3 páncéltörő ágyú vontatóval.

-SzU-85-ös üteg két rohamlöveggel

-felderítő harckocsi egy T-34/76-tal.

-gépkocsizó rohamutász raj Panzerfausttal és lángszóróval.

-nehéz aknavető üteg két 120 mm-es aknavetővel.

Kaptam még bónuszba egy lőszeres teherautót, mert az véletlenül kimaradt. Így természetesen a csaqpat pontszáma e nélkül értendő.

Ez 537 pont 29 BR.

 

Mint látható mintegy 10%-os fölényben voltam. Ugyanakkor páncélosokban a németek volt némi előny, páncéltörő eszközökben viszont nagyjából egáltunk.

blog290-02.JPG

Nos kezdetben a németek aktiváltak jobban és több csapatot sikerült behozniuk. Dinamikusan nyomultak előre és hamarosan bevették magukat az asztal közepén található település romjai közé. Természetesen én ezt a páncélosaimmal akartam ellensúlyozni, ami részben sikerült is, és hamarosan a Puma nagy lánggal éget. Azonban az örömöm korai volt, mert beérkeztek a StuG-ok az egyikben egy páncélos ásszal. Nos rövid úton megbosszulták a Pumát és anélkül, hogy a T-34-em bármit is tudott volna csinálni hamarosan a páncélos ász egyik újabb trófeája lett, hiába próbált megbújni az erdőben. Az úton lévő SzU-m sem járt jobban, vele egy másik StuG végzett. Nos ennek fele sem tréfa, egy kör alatt csak egy SzU-m és egy be sem jött ZISz-3-am maradt, miközben a német Stugok magabiztosan védelembe mentek át.

blog290-03_1.JPG

blog290-04.JPG

blog290-05.JPG

blog290-06.JPG

Nem volt mit tennem be kellett hoznom a gyalogságomat és azzal szépítenem. Aztán lassan a szerencse megfordult. Ugyan kénytelen voltam leírni az utolsó rohamlövegemet, bár még megpróbálta lesből leküzdeni az egyik német StuG-ot. Ő elhibázta a lövést, nem úgy a német aki, miután észlelte a rá leadott lövést rövid úton végzett a felbukkanó veszélyforrással. Azonban a páncélosaim áldozata nem volt hiábavaló, mert közben a páncéltörő ágyúm tüzelőállásba vonult és egy jól irányzott lövéssel kilőtte a páncélos ászt, majd a rohamutászok megrohamozták a középső StuG-ot és rövid úton lelángszórózták. Persze azután ők is kereszttűzbe kerültek és és kénytelenek volta a nyílt mezőn visszavonulni.

blog290-07.JPG

blog290-08.JPG

blog290-09.JPG

blog290-10.JPG

blog290-11.JPG

Közben mindkét fél tüzérsége bekapcsolódott a harcba. A németeknek sikerült kilőniük a szakaszparancsnok GAZ-67-ét, míg a szovjet aknavetők fokozatosan aprították a német gránátosokat. Ebben én voltam az eredményesebb és Ákos, ha játékban akart maradni, akkor egyre több egységét kellett újjászerveznie, ami viszont a BR pontjai fogyásával járt.

Meg kell mondanom ebben az elején szintén nem volt szerencsém, mert szinte csupa nagyot húztam, és nagyon gyorsan és is húsz körül jártam. Ugyan nem tudhattam, de az események későbbi alakulása szerint Ákos hasonlóan járhatott. Egyébként érdekes módon mindössze egy szöveges zsetont sikerült csak kihúznunk és az sem a rettegett repülő volt.

blog290-12.JPG

blog290-13.JPG

blog290-14.JPG

blog290-15_1.jpg

Végül Ákos, hogy mentse, ami menthető, kilőtte az óvatlanul elől hagyott teherautómat, amely a gyalogságot szállította. Erre azonban én is hasonlóan reagáltam és én viszont a parancsnoki Kübelwagenjével végeztem. Ez már sok volt, Ákos ezzel a veszteséggel átlépte BR pontjai határát, és így én nyertem, vagyis inkább én húztam tovább.

blog290-16_1.jpg

blog290-17_1.jpg

blog290-18_1.jpg

Alapvetően az volt a benyomásom, hogy egy ilyen normális méretű sereggel jól játszható a játék és belátható időn belül, mintegy három óra alatt, még be is fejezhető. Ha előre összeállított seregekkel megyünk (nem úgy, mint én), akkor terepépítéssel együtt is belefér egy délutáni játékidőbe.

 Maga a játék egy ilyen felállással javított a játékról kialakított rossz benyomásaimon. Ha valami zavart, az inkább az, hogy ellenfelem hiába szállta meg a várost, és énnekem gyakorlatilag nem sikerült oda betörnöm, illetve megvetnem a lábam, mégis én nyertem. Ezen talán csak úgy lehetne segíteni, ha a két-két objektíva helyett csak három lenne, de a harmadik egy semleges helyen. Amelynek végső birtoklása beleszámítana az eredmény értékelésébe. Ugyanakkor ez ellentmond valahol a játék lényegének, amely nem az ellenség megsemmisítésén, hanem a megtörésén alapul, és amit én a játék nagy pozitívumának tartok.

blog290-19.JPG

blog290-20.JPG

Magam részéről élveztem a játékot, már csak azért ismert több olyan csapatot/eszközt tudtam bevetni, amely máskor csak ritkán kerül fel az asztalra. Azt gondolom, hogy, egy ilyen baráti parti nagyban segíthet a játék megismertetésében, elfogadtatásában.

Ákos, köszönöm a játékot!

Ambasa

 

Szerző: ambasa  2019.04.23. 00:00 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr6614749563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása