blog398-01.jpgSzeretem, a társasjátékokat és azon belül a történelmieket. Sajnos ritkán jutok hozzájuk és így nem is nagyon érzem magam a szakértőjüknek. Így nem csoda, ha minden ilyen alkalmat megragadok. A hagyományos táblás játékokat értettem, de egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy hogyan lehet lejátszani egy csatát egy kártyapakli segítségével. Ez idáig...

Természetesen egy kicsit csúsztatok, hiszen nem egy konkrét, vagy elképzelt ütközetről van szó, de mégis valami olyasféléről.

Decemberben a Terepasztal Lovagjainak Klubjában tartottuk a hagyományos évzáró bulinkat, ahol János barátom megmutatta négyünknek az Iliad nevű társast.

A játék Trója ostromába vezet el bennünket, ahol a görög vezetőket személyesítjük meg. Azonban célunk nem a város bevétele, hanem annak kivívása, hogy melyikünk legyen a fővezér, a legnagyobb hős, és ki nyeri el Szép Heléna kezét.

A 2006-ban megjelent Iliad-ot 2-6 játékos játszhatja. Az alapfelállás, hogy mindenki kap 12 lapot, majd győzzön a jobb.

A játék kezdetén kiosztják a kezünkben lévő lapokat, amelyek különféle katonai egységeket jelenítenek meg. Hoplitát, íjászt, harci kocsit, elefántot, a trójai falovat, katapultot, ballisztát és a "harrow"-nak nevezett karósánc védművet. Mindegyiknek van valamilyen feladata: a hopliták, íjászok és harci kocsik támadhatják a rivális sereg csapatait, a balliszta és katapult az ellenséges nehézfegyvereket, az elefánt és trójai faló sokszorozza az erőnket (pontszámunkat) míg a karósánc visszaver, bizonyos támadókat. A játék amolyan kő-papír-olló rendszer, minden valami ellen van, de védtelen valami mással szemben.

blog398-02.jpg

blog398-03.jpg

blog398-04.jpg

blog398-05.jpg

A kezdésnél a "victory" pakliból felkerül a kőr tétje, ami random lehet különböző értékű város, flotta és maga Szép Heléna. Ugyanekkor kerül elő az adott kőrt meghatározó istenség is, amelyet a a körben legkisebb játékos nyer el. Ez lehet állandó -1, vagy -2 pont illetve ott van Gorgon, aki viszont nem enged hozzájutni a hősünkhöz. Na és itt jönnek elő a hős kártyák. Vannak hősök 1-6 pontig. Ha valaki ki száll a kőrből akkor azt azzal jelzi, hogy elveszi az épen legmagasabb értékű hős kártyát, így minden kőrben szerez egy fix pontot. Ez Gorgon körében nincs, mert ekkor csak kiszáll a játékos, de nem kap hőst. A kőrből bármikor, amikor ránk kerül a sor ki lehet szállni. A kőr végén összesítjük a lent megmaradt kártyáink számát. A hoplitáknak, az íjjászoknak és a harci kocsiknak vannak 1-4-ig értékeik, de ezek értékei összeadódhatnak. Ha a falóban vannak akkor összeszorzódnak, az elefánton megduplázódnak, ha a hoplitákból csökkenő sort alkotunk akkor összeadódnak és megszorzódnak a kártyák számával. Ha mindenki kiszállt, akkor vége a körnek és a pontszámok alapján meghatározzuk a sorrendet. Az első választ először a győzelmi pakliból majd a 2. és a 3. Érdemes a győzelemnél törekedni, hogy nekünk legyen a legtöbb pontszámú városunk vagy flottánk, mert akkor hozzánk kerül Agamemnon, Poseidon, vagy Athéna. De ők csak addig vannak velünk amíg nálunk van a legtöbb város, flotta, vagy épen mi nyerjük a kőrt. Ha a kőr végén pontegyenlőség van akkor azé az elsőbbség, akinek nagyobb pontszámú hőse van, azaz előbb szállt ki a kőrből.

blog398-06.jpg

blog398-07.jpg

blog398-08.jpg

blog398-09.jpg

blog398-10.jpg

blog398-11.jpg

blog398-12.jpg

blog398-13.jpg

blog398-14.jpg

Ha lement a kör akkor új victory kártyák, új istent fedünk fel. A hős kártyáinkat visszaadjuk, a lerakott hadainkat bedobjuk, belekeverjük a többi közé és onnan kapunk három új lapot. Vagyis meg kell gondolnunk, hogy mikor is szállunk ki a körből és mit teszünk le, mert amit lerakunk az elvész. És ha kevés lapunk marad, akkor a következő kőrből hamar ki kell szállnunk, hogy gyűjtsünk lapokat a kezünkbe annak érdekében, hogy az azt következő kör összecsapásába már megfelelő tartalékokkal kezdjünk bele. Ez a második kőrtől egy hullámzó játékmenetet jelent, mert aki az egyik körben sikeres volt, az valószínű annyira kiköltekezik, hogy a következőbe, már nem nagyon tud labdába rúgni.

Minden kőr végén összesítjük a fix pontjainkat, a győzelmi kártyáinkat, és az isteneket. A játék addig tart, amíg ezekből nem gyűjtünk össze 12 pontot. És akkor kihirdetjük a trójai ostromsereg hősét.

blog398-15.jpg

A játék nem bonyolult, gyorsan tanulható, és számomra szórakoztató volt. Ugyan a kiadó szerint 45 perc a játékidő, de öten ennél jóval hosszabb volt. Mennyivel, nem tudom, mert lekötött a játék. Oly annyira, hogy végül úgy nyertem, hogy észre se vettem. Csak azt tudom mondani, hogy akinek van lehetősége az próbálja ki.

Ambasa

Szerző: ambasa  2023.02.07. 00:00 Szólj hozzá!

Címkék: ókor társasjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr9318042672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása