blog234-01.JPGIdén is sikerült eljutnom Európa, egyik legnagyobb makettversenyére a mosonmagyaróvári MMS 2017-re. A rendezvény immár XXI. alkalommal került megrendezésre, és óriási nemzetközi elismerésnek örvend, talán nem véletlenül. Jellemző, hogy idén Tajvanról is érkezett egy komolyabb csoport. Azonban a rendezvényről nem csak a távoli látogatók, hanem a nevezett művek mennyisége is sokat elmond. Idén 1800 művet neveztek a különböző kategóriákban, és emellett még számos klub is bemutatkozott, így aki ellátogatott oda, mintegy 2000 különböző makettban gyönyörködhetett a repülőktől a hajókon, a harcjárműveken, az autókon át a figurákig. Mellesleg szerintem ez utóbbi kategória volt idén a legerősebb, Ugyan én nem értek hozzá, de egyszerűen lenyűgöztek ezek a munkák. Érdekes volt számomra, hogy ezen a kategórián belül egyre több fantasy mű is nevezésre került, ami számomra újdonságként hatott és elképesztő minőségben. 

 

Idén új helyszínen került megrendezésre az MMS, amitől kicsit tartottam. Az aggodalmaim azonban alaptalannak bizonyultak, az új helyen is kitűnőek voltak a fényviszonyok, ugyanakkor kevésbé volt zsúfolt a helyiség, ami miatt könnyebben lehetett közlekedni. Mások elmondásai alapján, és a saját tapasztalatom szerint is a szervezés is megállta a helyét, nem igazán lehetett rá panasz. Pl. amikor valamit le akartam fényképezni, kivárták és csak azután tették máshová, pedig elvileg nekik lett volna elsőbbségük. Mondjuk nem először tapasztaltam ilyen rugalmasságot, ellentétben más versenyekkel, ahol a nem versenyző egyfajta kolonc. Természetesen volt börze is, de megmondom őszintén ez engem csak futólag érdekelt. Az árusok idén is a nálunk jól értékesíthető portékáikat hozták el. Wargame szempontjából csak egy-két kereskedőnél volt 1:72-es figura, 28 mm-es Italeri járműveket is csak egy helyen láttam, igaz olyat, amely számomra újdonság volt. Azonban azok, akik nem a történelmi wargame hívei, nem sok vásárfiát vihettek volna haza. Az árak szerintem rendben voltak, bár mások elmondása szerint alkudni nem nagyon lehetett.

Én jól éreztem magam és a rendezvény meglátogatását, mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ennyi mesterművet - és ez nem túlzás - ritkán látni egyszerre egy helyen.

És végül egy kis kedvcsináló képgyűjtemény. Elnézést a képek minőségéért, még mindig nem tudom használni a fényképezőgémet, és a blog sem enged 20 képnél többet betölteni egy bejegyzésbe, ezért kénytelen vagyok a képeket összeszerkeszteni.

blog234-02.jpg

blog234-03.jpg

blog234-04.jpg

blog234-05.jpg

blog234-06.jpg

blog234-07.jpg

blog234-08.jpg

blog234-09.jpg

blog234-10.jpg

blog234-11.jpg

blog234-12.jpg

blog234-13.jpg

blog234-14.jpg

blog234-15.jpg

blog234-16.jpg

blog234-17.jpg

blog234-18.jpg

blog234-19.jpg

Ambasa

Szerző: ambasa  2017.05.02. 00:00 1 komment

Címkék: rendezvény makettezés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://karosszektabornok.blog.hu/api/trackback/id/tr5612452347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2017.05.05. 09:03:37

Azok a bustok... ecsém...
süti beállítások módosítása